Blog > Komentarze do wpisu

Masa cukrowa

Tort z mas cukrow

W Internecie ten przepis mo積a znale潭 w wielu miejscach, ale zamieszczam go te tutaj, bo uwa瘸m, 瞠 jest wart zareklamowania. Masa cukrowa s逝篡 do dekoracji tort闚 – to taka plastelina z cukru, kt鏎 mo積a wykorzysta do ob這瞠nia tortu i ulepienia ozd鏏. I jest ona FANTASTYCZNA – 豉twa w u篡ciu, a cuda mo積a z niej stworzy. Moje do鈍iadczenie w zakresie dekoracji tort闚 by這 dotychczas zerowe, a i tak jestem bardzo zadowolona z efektu, jaki osi庵n窸am. Tak mas mo積a kupi (pod nazw "lukier plastyczny"), ale mo積a j zrobi w豉snor璚znie – to wi瘯sza satysfakcja i mniejszy koszt.

Zdj璚ia s s豉bej jako軼i, bo nie by造 zrobione w celu publikacji na blogu; s to zdj璚ia zrobione w przypadkowym momencie w czasie imprezy – najwyra幡iej 鈍iat這 by這 niezbyt dobre.

Tort z mas cukrow

  • 70-80 dag cukru pudru,
  • 10 dag glukozy (w p造nie lub w proszku),
  • 4 造瞠czki 瞠latyny,
  • 70 ml wody.

疾latyn moczy w wodzie (ci庵le mieszaj帷), a si rozpu軼i. Postawi naczynie z rozpuszczon 瞠latyn nad par wodn lub na palniku i doda glukoz. Ci庵le miesza syrop (przez ok. minut), uwa瘸j帷, aby si nie zagotowa.

Mo積a doda kilka kropelek aromatu do ciast, np. olejek migda這wy, waniliowy lub pomara鎍zowy.

Kiedy syrop ostygnie (ale nie ca趾owicie), stopniowo dosypywa przesiany cukier puder, ci庵le mieszaj帷. Wyla mas na blat, dosypywa cukier puder i wyrabia, a masa b璠zie mia豉 konsystencj plasteliny.

Oczy軼i blat z cukru pudru, posypa go m彗 ziemniaczan i wa趾owa mas, podsypuj帷 m彗 tak, aby masa nie przykleja豉 si do blatu. Nadmiar m彗i mo積a 豉two usun望 za pomoc p璠zelka.

Rozwa趾owan mas zwin望 na wa貫k lub u這篡 na przedramieniu i przenie嗆 na tort posmarowany mas na bazie mas豉, dopasowa r瘯ami i obkroi niepotrzebne boki.

Nie nale篡 k豉嗆 masy cukrowej na tort posmarowany bit 鄉ietan, poniewa to j rozpu軼i. Masa cukrowa nie powinna mie 瘸dnego kontaktu ze 鄉ietan. Aby si nie rozpu軼i豉, tort trzeba pokry (g鏎a i boki) mas ma郵an:

  • ½ szklanki cukru,
  • 1 kostka mas豉,
  • 2 造磬i ekstraktu waniliowego (lub 16 g cukru waniliowego),
  • sok z cytryny (z oko這 po這wy).

Mas這 utrze na puch, doda reszt sk豉dnik闚. Mas ma郵an wysmarowa tort.

Przed pokrywaniem tortu mas cukrow warto tort sch這dzi w lod闚ce. B璠zie bardziej stabilny i 豉twiej b璠zie go dekorowa.

Postaram si skomentowa poszczeg鏊ne etapy produkcji – zanim do niej przyst徙i豉m, niekt鏎e fragmenty przepisu by造 dla mnie niejasne.

Wod z 瞠latyn i glukoz nale篡 podgrzewa i miesza tak d逝go, a ca趾owicie si rozpuszcz i syrop b璠zie mia jednolit konsystencj. B璠zie ju wtedy do嗆 g瘰ty z racji rozpuszczenia du瞠j ilo軼i 瞠latyny i glukozy w ma貫j ilo軼i wody. Z tego, co si zorientowa豉m, d逝窺ze podgrzewanie nie jest potrzebne i nie zmienia konsystencji. Syropu nie nale篡 doprowadzi do wrzenia dlatego, 瞠 zagotowana 瞠latyna traci swoje w豉軼iwo軼i.

Na pocz徠ku trudno mi by這 zagnie嗆 mas – bardzo si klei豉 i nie chcia豉 przypomina plasteliny. W豉軼iwie klei豉 si tak bardzo, 瞠 w pewnym momencie, przyklejona ni do blatu kuchennego, zw徠pi豉m w powodzenie ca貫go przedsi瞝zi璚ia. Wiem z for闚 kulinarnych, 瞠 wiele os鏏 w tym momencie rezygnuje, bo uznaj, 瞠 co si nie uda這. Odklei豉m tyle masy, ile zdo豉豉m, od blatu i od swoich r彗, umy豉m r璚e, czyszcz帷 je dok豉dnie z tej ca貫j lepko軼i, opr鏀zy豉m cukrem pudrem wszystko – blat, r璚e i kawa趾i masy – i zgarn窸am j w ca這嗆, staraj帷 si nada jej kszta速 kuli; ostro積ie, staraj帷 si nie przyklei si ponownie. Kiedy ju mia豉m w r瘯ach kul z masy, nadal obficie posypuj帷 cukrem pudrem, zacz窸am zagniatanie. I nareszcie uda這 mi si j zagnie嗆. Od tej chwili praca z ni by豉 sam przyjemno軼i.

Jest bardzo elastyczna i nawet przeniesienie rozwa趾owanej masy na tort jest 豉twe, bo masa si nie rwie. Po prostu podnios豉m rozwa趾owany p豉t masy dwiema r瘯ami (naprawd polecam podsypanie m彗 ziemniaczan przy wa趾owaniu, 鈍ietnie si nadaje do tego celu) i da豉 si przenie嗆 bez problemu. Ob這篡豉m ni tort, wyr闚na豉m wsz璠zie dooko豉 – masa w magiczny spos鏏 sama dopasowa豉 si do kszta速u tortu, nie tworz帷 瘸dnych fa責. Nadmiar masy odkroi豉m rade趾iem, dzi瘯i czemu tort zyska karbowane brzegi.

P騧no w nocy, ko鎍z帷 dekorowanie tortu, odkry豉m, 瞠 m鎩 czerwony barwnik spo篡wczy jest br您owy, pomimo zwodniczo czerwonej etykietki. Tort w br您owe serca niezupe軟ie pasowa do mojej wizji, wi璚 improwizuj帷, w roli barwnika u篡豉m koncentratu barszczu. Jego smak w najmniejszym stopniu nie wp造n掖 na smak masy, bo jest tak absolutnie s這dka, 瞠 t逝mi wszelkie inne smaki. Wad takiego rozwi您ania by這 to, 瞠 koncentratu, z racji jego p造nno軼i, nie mog豉m doda do masy w zbyt du瞠j ilo軼i, bo szybko si rozrzedza豉. Tak wi璚 zamiast serc o intensywnym kolorze otrzyma豉m zaledwie jasnor騜owe. Serca powycina豉m foremkami do ciastek z rozwa趾owanej masy i przyklei豉m do tortu lukrem z wody i cukru pudru.

Masa cukrowa, pozostawiona na powietrzu, wysycha i twardnieje. Mam wra瞠nie, 瞠 dzi瘯i temu tort jest bardziej odporny na urazy podczas przenoszenia. Ale pewna nie jestem, bo masa, jakkolwiek stwardnia豉, daje si bardzo 豉two kroi razem z tortem - nie stawia oporu; jest krucha, ale nie 豉mie si w nieestetyczny spos鏏, jak mo積aby przypuszcza. Taka wyschni皻a na torcie masa przypomina grub warstw lukru.

Wed逝g niekt鏎ych opinii na internetowych forach kulinarnych masa jest wyj徠kowo niesmaczna. Nie jest taka, jest po prostu przera幢iwie s這dka, jak sam cukier. Mo積a doda do niej troch aromatu, nadaj帷 jej troch bardziej konkretny smak, ale tak czy inaczej nie jest to smak wyrafinowany. To nic, bo jest przeznaczona do dekorowania (i w tej roli sprawdza si znakomicie), a nie do jedzenia. Mo積a j zje嗆 razem z tortem, ale z 豉two軼i mo積a j r闚nie oddzieli od tortu i zostawi na talerzu.

I jeszcze par uwag i rad:

  1. Masa wystarcza na pokrycie tortu o 鈔ednicy 30 cm i wykonanie ozd鏏.
  2. Do barwienia masy cukrowej najlepiej jest u篡 barwnik闚 w proszku, ewentualnie w pa軼ie. Barwniki w p造nie rozrzedzaj mas.
  3. Mas mo積a przechowywa w lod闚ce (szczelnie zamkni皻); przed na這瞠niem na tort wstawi na kilka sekund do mikrofal闚ki, ponownie ugniata i rozwa趾owa.
  4. Ozdoby mo積a przykleja za pomoc lukru (z cukru pudru i wody), samej wody (je郵i 陰czy si ze sob elementy dekoracji takie jak np. cz窷ci kokardy), masy ma郵anej, masy budyniowej albo specjalnego jadalnego kleju.
  5. Nie mo積a k豉嗆 na mas cukrow niekt鏎ych 鈍ie篡ch owoc闚 (np. ananas闚 i kiwi).

Je郵i kogo moje zdj璚ia nie przekonuj, 瞠 masa cukrowa jest godna uwagi, polecam zapoznanie si z bardziej znakomitymi dzie豉mi. Tu i tu torty ozdobione co prawda mas piankow, ale podobne mo磧iwo軼i daje masa cukrowa. A tutaj ca豉 galeria cukierniczych arcydzie. Mo積a jeszcze obejrze filmik, jak powstaje takie cudo.

Tutaj i tutaj za to inne moje wypieki ozdobione mas cukrow.


http://fotoforum.gazeta.pl/722,777,79590247.html
http://www.wielkiezarcie.com/przepis30981.html

poniedzia貫k, 27 lipca 2009, poecile
TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
2009/07/27 23:21:37
奸icznie sie prezentuje,pozdrawiam:)
-
2009/07/27 23:32:14
ja juz przepis zapisalam, od dawna takiego poszukiwa豉m :))
-
2009/07/27 23:46:36
Podziwiam zaci璚ie :) Ja, jako nie mog si zmusi do takiego wyczynu ,ale kto wie? bardzo zach璚aj帷e zdj璚ie :)
-
2009/07/28 09:19:36
prze郵iczny !
-
Go嗆: Bo瞠na, host-89-229-245-147.grudziadz.mm.pl
2009/08/05 14:54:35
Witam. Dzi瘯uj za wiele cennych rad za kilkana軼ie dni b璠 robi豉 tort na roczek c鏎eczki planuj u篡 masy cukorwej brazowej. Tw鎩 tort prezentuje si super mam nadziej, 瞠 m鎩 rownie wyjdzie;-)) Pozdrawiam
-
Go嗆: Synthea, host-94-231-53-71.ip.jarsat.pl
2009/09/26 23:04:39
Dzi瘯i za przepis i wa積e informacje. Zrobi豉m tort na chrzciny mojego synka i super si uda. Nie przypuszcza豉m, 瞠 tak 豉two da si pokroi. Nie wiem tylko jak to robisz, 瞠 wszystko tak r闚no wychodzi. Nie uda這 mi si r闚no naci庵n望 masy na ca造 tort. w rezultacie musia豉m 豉ta brzegi kokard. Ale i tak zrobi na go軼iach wra瞠nie;))))Pozdrawiam i jeszcze raz dzi瘯uj.
-
2009/09/27 00:21:40
Tak ca趾iem r闚no nie wysz這; aparat nie wszystko pokaza...

Rozwa趾owa豉m kawa貫k masy o du瞠j powierzchni, 瞠by mie pewno嗆, 瞠 pokryje ca造 tort. Tego, co potem odkroi豉m od brzeg闚, by這 du穎. A je郵i chodzi o powierzchni, zrobi豉m grub warstw masy, 瞠by pokry wszelkie nier闚no軼i, bo m鎩 tort wcale nie by idealny.

Bardzo si ciesz, 瞠 m鎩 opis si przyda.
-
2010/02/06 19:34:26
Nie no ca趾iem fajnie wysz這. Wygl康a profesjonalnie.
-
Go嗆: agussiaa, 83.238.68.10*
2010/09/16 00:04:21
dzi瘯uj !!!! masa super i ozd鏏ki jak z modeliny wychodz :]
-
Go嗆: o_rany!, net-93-65-85-47.cust.dsl.vodafone.it
2011/02/23 14:41:59
ale cudo! ja mam dwie lewe rece, ale za dwa tygodnie bede chciala zrobic podobny tort. ma tylko kilka watpliwosci, czy ktos moze mi udzielic rady? udalo mi sie zdobyc glukoze w plynie, innej nigdzie nie bylo :( czy ona sie nadaje?? poza tym chce zrobic taki pietrowy tort (tzn nic profesionalnego), jeden okragly biszkopt plus na to drugi okragly, mniejszy biszkopt. czy masa z podanego przepisu starczy na pokrycie obydwu "pieter"???
czy masa czekoladowa nadaje sie na przelozenie tortu??
dzieki
-
Go嗆: anet-2, 213.158.217.11*
2011/02/23 22:13:18
Witam serdecznie:) torcik cudny! Czy masa z tego przepisu jest bardzo s這dka? Robi豉m ju lukier plastyczny ale bez glukozy i 瞠latyny(inny przepis),niestety tort by o wiele za s這dki:( Zastanawiam si czy mo積a by這by doda do masy troch soku z cytryny? Pozdrawiam:)
-
2011/02/24 07:07:10
o_rany!:
Jak podaje przepis - glukoza w p造nie mo瞠 by.
Nie wiem, jak du瞠 maj by biszkopty, ale za這輳, 瞠 dolne pi皻ro b璠zie mia這 rozmiar standardowego tortu, czyli oko這 25 cm 鈔ednicy. W takim wypadku zrobi豉bym mas cukrow z p馧torej porcji. To te zale篡 od tego, ile masy ma zosta po鈍i璚onej na ozdoby. Je郵i w gr wchodzi jak捷 du瘸 ozdoba, jak na przyk豉d kokarda, to zrobi豉bym nawet dwie porcje masy na ten pi皻rowy tort. Oczywi軼ie mo瞠 si okaza, 瞠 b璠zie jej za du穎, trudno to tak dok豉dnie przewidzie.
Nie ma powodu, dla kt鏎ego masa czekoladowa nie mia豉by si nadawa na prze這瞠nie - je郵i tylko nie jest zbyt mi瘯ka, tak, 瞠by ca造 tort te nie by zbyt mi瘯ki. Ca這嗆 powinna by stabilna, zw豉szcza, 瞠 ma by pi皻rowa. Nale篡 wzi望 pod uwag, 瞠 pod ci篹arem masy tort mo瞠 si lekko zniekszta販i (zrobi mu si ob貫 brzegi), dlatego nie ka盥y tort nadaje si do ob這瞠nia mas.

anet-2:
Tak, masa jest BARDZO s這dka. :) Dodanie soku z cytryny z pewno軼i jest dobrym pomys貫m - ale w dalszym ci庵u b璠zie s這dka. Na szcz窷cie da si j rozwa趾owa na bardzo cienk warstw. Przy pierwszym torcie nie mia豉m jeszcze wyczucia i wida na zdj璚iach (po sercach), jak grubo rozwa趾owana by豉 masa. Ale przy drugim ju by這 lepiej, rozwa趾owa豉m j cieniutko (jakie 2 mm) i prawie nie by這 czu jej smaku.
-
Go嗆: anet-2, 188.147.24.118.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2011/02/24 15:03:17
Witam ponownie:) dzi瘯uje za odpowied.Mam jeszcze jedno pytanko:) masz mo瞠 przepis na mas marcepanow? Pozdrawiam:)
-
Go嗆: o_rany!, net-93-65-113-248.cust.dsl.vodafone.it
2011/02/27 14:14:03
dziekuje za odpowiedz, dodala mi odwagi przed tym przedsiewzieciem. jak juz pisalam, mam dwie lewe rece, zero doswiadczenie, wiec w zwiazku z tym niewiele pomyslow... czymoge liczyc na jakas podopowiedz co do ozdob? tort ma byc przeznaczony na urodziny mojego narzeczonego, nie ukrywam, ze zalezy mi na dobrym wrazeniu. w tym wypadku serca - choc latwe i sympatyczne - odpadaja... jak inaczej moglabym ozdobic tort?? jak robi sie krok po kroku wspomniana kokarde?? (szukalam na innych portalach, na youtube, ale nigdie nie ma). albo cos innego, "meskigo", ale wykonalnego!
pytajac o mase czkoladowa, milam na mysli taki mousse z torebki, bita smietana podobno sie roztapia. nie chcialabym, zeby zrobila mi sie "zupa" z mojej masy, gdy naloze na nia lukier...
-
2011/02/27 19:15:27
anet_2:
Sama nigdy nie robi豉m masy marcepanowej, ale tutaj s przepisy, o kt鏎ych wiem, 瞠 s dobre:
atinabc.blox.pl/2010/06/Domowa-pasta-migdalowa-i-marcepan.html
mojewypieki.blox.pl/2009/12/Domowa-masa-marcepanowa.html

o_rany!:
Masa marcepanowa og鏊nie ma這 kojarzy mi si z "m瘰kimi" dekoracjami; raczej z wygl康aj帷ymi s這dko i troch infantylnie... Co mnie akurat w przypadku tortu ani troch nie przeszkadza - s這dycze maj prawo wygl康a s這dko. :)
Co do kokardy, wpisz w wyszukiwarce YouTube "fondant bow", przynajmniej kilka pierwszych wyszuka jest trafnych. Mo積a w ten spos鏏 stworzy tort, wygl康aj帷y jak elegancko zapakowany prezent.
Ja raz robi豉m tort cytrynowy, kt鏎y ozdobi豉m mas cukrow, wycinaj帷 z niej 鄴速e cytryny i zielone listki. My郵, 瞠 taka dekoracja, zapowiadaj帷a smak tortu, jest bardzo apetyczna. Tort mo積a te ozdobi po prostu kolorowym napisem - sam w sobie mo瞠 by dekoracyjny. Dobrym 廝鏚貫m inspiracji mo瞠 by te galeria na thecakegirl.carbonmade.com/ - chocia nie wiem, czy to jest ten styl, kt鏎ego szukasz.
Bita 鄉ietana roztapia nie tyle SI, ile mas cukrow, z kt鏎 ma kontakt. Mus z torebki te kojarzy mi si z bit 鄉ietan - z czego on si sk豉da? Mo瞠 si okaza, 瞠 dzia豉 na mas cukrow tak, jak bita 鄉ietana w豉郾ie. Ale to nie szkodzi, wystarczy ob這篡 tort kremem ma郵anym, jak poda豉m w notce powy瞠j. Ten tort na zdj璚iach mia krem 鄉ietanowy, ale masa ma郵ana zda豉 egzamin i wszystko by這 w porz康ku.
-
Go嗆: m, net-93-65-82-73.cust.dsl.vodafone.it
2011/03/11 20:29:32
czy zamiast 瞠latyny w proszku, mo積a zastosowa 瞠latyn w listkach? je郵i tak to w jakich proporcjach i jak si j przyrz康za? z g鏎y dzi瘯uj!
-
2011/03/12 09:41:13
m:
My郵, 瞠 mo積a. Z tym, 瞠 nie u篡wa豉m nigdy 瞠latyny w listkach i nie mam do鈍iadczenia w przeliczaniu. Na moim opakowaniu 瞠latyny w proszku jest napisane, 瞠 na p馧 litra p造nu przypadaj 2-3 造瞠czki. To oznacza, 瞠 4 造瞠czki podane w przepisie wystarcz na litr p造nu. Co z kolei oznacza, 瞠 nale篡 przeczyta instrukcj na opakowaniu 瞠latyny w listkach i wzi望 ich tyle, ile instrukcja nakazuje wzi望 na litr p造nu. Powinno da rad. Co do sposobu post瘼owania, to tak jak w przypadku 瞠latyny w proszku: moczy w wodzie, a si rozpu軼i i dalej wed逝g przepisu.
-
Go嗆: ja, user-109-243-235-85.play-internet.pl
2011/03/16 14:38:11
mam pytanie czy zamiast barwnik闚 spo篡wczych mo積a doda troche kakao?
-
2011/03/16 21:54:20
ja:
Nie pr鏏owa豉m, wi璚 nie mog obieca, 瞠 wyjdzie 豉dnie. Ale wydaje mi si, 瞠 to 鈍ietny pomys. Warto spr鏏owa - najpierw na ma貫j ilo軼i masy.
-
2011/04/08 10:51:30
A ja mam pytanie. Czy ten tort po udekorowaniu mo積a w這篡 do lod闚ki ? Mam nadziej, 瞠 ta masa cukrowa 豉dnie si sprawuje w trakcie ch這dzenia ???
-
2011/04/08 11:21:16
Ivon:
Mo積a, nic si jej nie stanie.
-
2011/04/08 11:42:09
Super !!! Dzi瘯uj. Jutro b璠 czarowa豉 tort.
Pozdrawiam !!!!
-
Go嗆: Ma豉Cukierniczka, 093105058095.siedlce.vectranet.pl
2011/04/27 19:23:21
Witam, czy ta masa jest po d逝窺zym czasie twarda czy mi瘯ka? chce j po這篡 na cupcake's i nie wiem czy je郵i b璠 sta造 w lod闚ce to czy masa nie zrobi si twarda i czy b璠zie mo積a j normalnie gry潭. Prosz o szybk odpowiedz i z g鏎y dzi瘯uj :)
-
2011/04/27 23:02:17
Ma豉Cukierniczka:
Masa wysycha, ale nie staje si bardzo twarda, a raczej krucha. Przypomina warstw lukru. Da si j spokojnie gry潭. 疾by nie wp造wa豉 mocno na smak babeczki, warto j rozwa趾owa bardzo cienko.
-
Go嗆: beti, internet.krosoft.pl
2011/05/25 13:19:59
hej w豉snie robi torty dla mamy i te軼iowej z okazji DNIA MATKI robi豉m mase cukrow z twojej stronki wysz豉 rewelacyjna zrobi豉m r騜yczki kokardk :) listki czeka mnie jeszcze ob這瞠nie tort闚 masa cukrow troche sie boj bo torty kwadratowe ale mam nadzieje ze sie uda
-
Go嗆: moniska86, bim232.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/05/26 18:50:07
Witam.Mam pytanie czy gotowy lukier mo積a zawin望 w foli i wstawi do lod闚ki na tydzie?Poniewa z dw鎩k ma造ch dzieci musz sama wyprawi synkowi Roczek i nie wiem czy ze wszystkim zd捫 .
-
2011/05/26 21:22:21
moniska86:
Tak, mo積a. Nale篡 j zapakowa szczelnie, 瞠by nie wysch豉. P騧niej przed wykorzystaniem jej do dekoracji nale篡 j ogrza - zostawi poza lod闚k na par godzin albo wstawi na kilka sekund do mikrofal闚ki.
-
Go嗆: , 188.146.155.86.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2011/06/30 21:53:11
Serdecznie dzi瘯uj za przepis i dok豉dn instrukcj wykoniania. Robi豉m tort samoch鏚 na roczek syna i jestem bardzo zadowolona:))
-
Go嗆: xxx, ip-217-197-72-18.punkt.opole.pl
2011/07/07 22:34:17
dzi瘯uj za przepis
-
Go嗆: , host-91.222.226-231.eturbo.pl
2011/07/12 19:05:01
Dzi瘯i :) w豉郾ie czego takiego szuka豉m mam nadzieje 瞠 m鎩 tort b璠zie pyszny =)
-
2011/07/20 21:01:11
Witam :) Mam kilka pytan odno郾ie robienia tort闚 pokrytych mas cukrow:
1. Zrobilam tort , upieklam 4 biszkopty, zeby byl wyzszy, posmarowalam go mas ktora zrobilam z paczki (masa do tort闚) pozniej pokrylam masa cukrow (przepis byl troszke inny niz na tej stronce) i niestety masa cukrowa sie rozpuscila :( przez mas? Czy powinnam posmarowac biszkopt dzemem? Sama nie wiem
2.Na czym powinnam taki tort wykonac? Kupic specjaln podstawe i pokryc ja mas cukrow, 瞠by ladnie wygl康a這?
3. podczas ukladanie masy na torcie u g鏎y pojawily sie jakby baloniki powietrza, jakos trudno ja ladnie ulozyc (moze moja masa nie byla dobrze wykonana)
4. najwazniejsze pytanie, jak robie tort pietrowy to jak powinnam polaczyc ta gorn (mniejsz)czesc tortu z doln (wi瘯sz )
bede bardzo wdzieczna za pomoc:)
-
2011/07/25 21:17:20
gusia10torun:
1. Tak, podejrzewam, 瞠 masa cukrowa rozpu軼i豉 si przez mas do tort闚. Przed na這瞠niem masy cukrowej warto pokry tort kremem ma郵anym. Pewna nie jestem, ale obawiam si, 瞠 d瞠m te jest zbyt wodnisty i r闚nie m鏬豚y rozpu軼i mas.
2. To ju kwestia gustu; tort mo積a u這篡 na talerzu, paterze, podk豉dce. Podk豉dk mo積a (ale oczywi軼ie nie trzeba) pokry mas cukrow - moim zdaniem 豉dnie to wygl康a.
3. By mo瞠 masa mog豉by by bardziej mi瘯ka, wtedy 豉twiej j u這篡. Pod koniec zagniatania masy nale篡 ostro積ie dodawa cukier puder, 瞠by nie przesadzi i 瞠by masa nie by豉 zbyt twarda. Je郵i ju powsta造 p璚herze powietrza, mo積a je wypu軼i, nak逝waj帷 mas ig陰.
4. Mo積a u這篡 tort na pi皻rowej paterze, ale rozumiem, 瞠 nie o to chodzi. Mo積a r闚nie umie軼i w dolnej cz窷ci wsporniki, na nie po這篡 przek豉dk, a na przek豉dk - g鏎n cz窷 tortu. Sprz皻 przeznaczony do pi皻rowych tort闚 jest na przyk豉d tutaj: www.tortownia.pl/dzial,55,do_serwowania_patery_stelaze.html .
-
Go嗆: sasetka, apn-77-114-0-164.dynamic.gprs.plus.pl
2011/08/10 13:49:47
Dzi瘯uj za przepis! Genialnie wyt逝maczone. Pr鏏owa豉m ju kiedy robi mas cukrow, ale dopiero ta mi wysz豉. Rzeczywi軼ie- trzeba obficie podsypywa m彗, 瞠by masa nie przyklei豉 si do blatu podczas wa趾owania. Do masy mo積a doda troszk mas豉, sprawiono,瞠 b璠zie bardziej plastyczna i nie b璠zie si kruszy (po wyschni璚iu).
Pozdrawiam!!!
-
Go嗆: pocz徠kuj帷a, host84-38-84-183.tvkdiana.pl
2012/01/09 10:51:57
Witam, chcialam spytac gdzie mozna dostac glukoze, taka jak w Twoim przepisie ?
-
2012/01/09 11:25:34
pocz徠kuj帷a:
U篡豉m glukozy w proszku, mo積a j dosta w sklepach spo篡wczych. Nie w ka盥ym sklepie jest, ale nie mia豉m problem闚 ze znalezieniem - ja akurat trafi豉m na ni w Lewiatanie, og鏊nie pewnie g堯wnie w wi瘯szych sklepach jest. Widzia豉m j w paczuszkach przypominaj帷ych na przyk豉d te z sod oczyszczon i sklepie te by豉 zlokalizowana razem ze sk豉dnikami do pieczenia.
-
Go嗆: zlosnica, 87-206-51-76.dynamic.chello.pl
2012/01/10 00:43:27
Genialny przepis! za pierwszym razem mi wysz這!! :D
-
Go嗆: zlosnica, 87-206-51-76.dynamic.chello.pl
2012/01/10 00:44:35
a glukoz mo積a kupi w aptece. ja akurat dosta豉m w opakowaniach po 100g :)
-
Go嗆: , rmod228.wroclaw.mtl.pl
2012/01/13 13:36:32
witaj, za tydz bed po raz pierwszy robi tort z ozdob masy cukrowej, moje pytanie: czy nic sie stanie z tortem jak go dzie wczesniej udekoruj, tzn czy potem nie bedzie za twardy na pokrojenie? czy kroi sie tort jak idzie, czyli po ozdobach czy sie je zdejmuje (oczywi軼ie mi nie chodzi o typowe r.騜e, ale np o jakie inne p豉skie doklejanki, kt鏎e sa po wierzchu). Np ten z kr闚k www.cukiernia-wiedenska.pl/torty-dla-dzieci.htm, kiedy mam przybra? da sie to normalnie kroi?? bardzo bym by豉 wdzi璚zna za odp.
-
2012/01/13 15:00:38
Dzie wcze郾iej to odpowiednia pora na przygotowanie i udekorowanie tortu, nic si z nim nie stanie (oczywi軼ie je郵i pod mas cukrow b璠zie krem ma郵any, 瞠by masa si nie rozp造n窸a).
Masa wysycha, ale nie staje si bardzo twarda, tylko krucha. Ozd鏏 si nie zdejmuje. Taki tort jak m鎩, z p豉skimi ozdobami, bardzo dobrze da si pokroi. Je郵i ozdoby s grubsze, mo瞠 by trudniejsze r闚ne pokrojenie tortu, z czystym ci璚iem, dlatego potrzebny b璠zie ostry n騜. Je郵i si jednak taki n騜 posiada - nie przewiduj problem闚.
-
Go嗆: , rmod228.wroclaw.mtl.pl
2012/01/13 16:13:36
dziekuj za szybk odpowied :), jeszcze jedno :D, czy Pani barwi mas w r瘯awiczkach, bo ja na pr鏏e dotkn窸am barwnika i nie dam rady usun望 teraz tego koloru z palca....barwniki mam takie w proszku, i jeszcze jedno czy da si jako osi庵n望 kolor czarny lub zbli穎ny do czarnego? mam br您owy, zielony, 鄴速y, niebieski, fioletowy i czerwony barwnik, przez pomy趾 nie zam闚i豉m w豉snie czarnego
i jeszcze jedno z innej beczki czy posypki cukrowe i cukier barwiony moze byc uzywany np do ozdobienia bitej 鄉ietany? czy 鄉ietana nie przyjmie koloru?
-
Go嗆: , rmod228.wroclaw.mtl.pl
2012/01/13 16:15:54
i jeszcze jedno, w Pani przepisie na tak ilo嗆 masy jest 10 dag glukozy, a te spotka豉m si z przepisami 瞠 na takie ilo嗆i jest dawane 5 dag glukozy....jak to jest z ta glukoz? bo zg逝pia豉m (oczywi軼ie w obu przypadkach chodzi o t w proszku)
-
2012/01/13 18:37:01
Nie barwi masy w r瘯awiczkach, ale tylko dlatego, 瞠 nigdy nie pami皻am, 瞠by takie kupi. Za to wk豉dam potem wysi貫k w sczyszczenie barwnika z r彗 szczoteczk. U篡cie r瘯awiczek jest bardzo dobrym pomys貫m!

Obawiam si, 瞠 czarnego barwnika nie da si zrobi z 瘸dnego innego koloru, nie przychodzi mi te do g這wy 瘸den naturalny barwnik. Mo積a zmiesza ze sob na przyk豉d br您owy i fioletowy, to da nieokre郵ony kolor przypominaj帷y szaro-bury (prawdopodobnie niezbyt 豉dny), ale to chyba najlepsze, co mo積a osi庵n望, mieszaj帷 inne kolory.

Owszem, posypki cukrowe i cukier rozpuszczaj si na bitej 鄉ietanie i j barwi. Dlatego, je郵i si chce wykona tak dekoracj, to na ostatni chwil, tu przed podaniem i jedzeniem.

Trudno mi powiedzie, jak to jest z t glukoz. U篡wa豉m tylko tego przepisu, zawieraj帷ego 10 dag glukozy i nie mam por闚nania. Mog tylko powiedzie, 瞠 jestem z tej masy ca趾owicie zadowolona i nie mia豉m potrzeby szukania innego przepisu ani eksperymentowania.
-
Go嗆: Justyna, 78.131.156.22*
2012/01/22 17:50:45
Kiedy doda barwnik? I jeszcze jedno, je郵i mam sze軼io-warstwowy tort, to czy ta ilo嗆 masy wystarczy na jego pokrycie? Bardzo prosz o odpowied i serdecznie pozdrawiam. ;)
-
2012/01/22 18:34:20
Justyna:
Barwnik dodaje si do gotowej masy. Je郵i ca豉 masa ma zosta zabarwiona na jeden kolor (do嗆 ma這 prawdopodobne), mo積a doda barwnik ju w momencie, kiedy masa jest zagniatana, a jeszcze nie ca趾iem gotowa - zawsze to jaka oszcz璠no嗆 czasu, bo zagniataj帷 do ko鎍a mas, miesza si j od razu z barwnikiem. :) Ale zazwyczaj robi si najpierw do ko鎍a mas, potem dzieli na cz窷ci i wtedy do poszczeg鏊nych cz窷ci dodaje si r騜ne kolory. Ka盥 z cz窷ci nale篡 wtedy jeszcze raz dok豉dnie zagnie嗆, 瞠by dobrze wymiesza kolor.

Tak, ta ilo嗆 masy wystarczy nawet na wysoki tort.
-
Go嗆: Justyna, 78.131.156.22*
2012/01/22 19:27:17
Dzi瘯uj serdecznie, na pewno wypr鏏uj ten przepis. ;)
-
Go嗆: , rmod228.wroclaw.mtl.pl
2012/01/25 19:23:17
super przepis, dziekuj za porady masa superowa, najpierw strasznie si marze do r彗 ale w miar dosypywania cukru robi si w豉軼iwa, aha jak zaczyna byc zbyt ma這 plastyczna trzeba doda odrobink planty, poza tym ja zu篡豉m ok 600 gram cukru, nie by這 potrzeby wi璚ej dawa, moze to od firmy zalezy, ja na kupcu pracowa豉m, polecam, bardzo mia趾i, fajny cukier
-
2012/01/29 11:21:08
Witam, wspanialy pyszny blog!
Zrobilam wczoraj mase cukrowa wg Pani przepisu i ... nie do konca mi wyszlo. Tzn wyszlo, ale strasznie sie nameczylam' cukru pudru zuzylam ok. 300 gr wiecej po prostu sie nie dalo. Masa przypominala pianki Marshmallows. Wydaje mi sie , ze w przepisie jest maly blad - 10 deko glukozy. W linku jaki jest pod przepisem i zdjeciami jest tego mniej, dopiero dzisiaj zauwazylam. Zle cos robilam czy jak? Torcik mimo wszystko sie udal, moge wkleic zdjecie :-). Pozdrawiam, alina.
-
2012/01/29 12:23:50
alineczq:
To nie jest b陰d w przepisie; 廝鏚這, z kt鏎ego korzysta豉m, wcze郾iej podawa這 dok豉dnie takie proporcje sk豉dnik闚. Widz, 瞠 tamten przepis rzeczywi軼ie teraz wygl康a troch inaczej. Dla mnie ten przepis zadzia豉 bezb喚dnie, dlatego te nie szuka豉m innego, ale oczywi軼ie zach璚am innych do eksperymentowania, je郵i nie s do ko鎍a zadowoleni. Co do ilo軼i cukru pudru, mo瞠 syrop cukrowo-glukozowy by d逝go podgrzewany i cz窷 zd捫y豉 odparowa? Dlatego by g窷ciejszy i by w stanie przyj望 mniej cukru pudru. Taka moja hipoteza. Najwa積iejsze, 瞠 masa ostatecznie si uda豉; ciesz si i gratuluj.
-
Go嗆: serduszko1102, afho240.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/02/10 22:18:34
Witam :)
Mam takie pytanie: je郵i t mas cukrow pokryj tort "Ambasador" to nic si nie stanie?
-
2012/02/12 16:24:24
serduszko1102:
Nie wiem, o jakim dok豉dnie torcie jest mowa; wyszukiwanie tortu "Ambasador" daje wyniki w postaci r騜nych przepis闚. Je郵i chodzi o tort, kt鏎y jest pokryty kremami budyniowymi, moim zdaniem nadaje si do przykrycia mas cukrow. Trzeba tylko uwa瘸, 瞠by masa nie mia豉 styczno軼i z owocami; nale篡 tort dok豉dnie posmarowa kremem ze wszystkich przed na這瞠niem masy. Wa積e te, jak konsystencj ma krem. Je郵i sam w sobie jest do嗆 sztywny, g瘰ty, mo積a na這篡 mas dzie przed podaniem tortu. Je郵i natomiast krem jest wilgotny, masa cukrowa r闚nie mo瞠 przej嗆 wilgoci. Nie rozpu軼i si, ale b璠zie wygl康a豉 jak warstwa 鈍ie瞠go lukru, a nie lukru zastyg貫go. W takim wypadku mo瞠 lepiej na這篡 mas cukrow dopiero w dzie podania tortu.
-
Go嗆: nat, 195.117.2.*
2012/02/23 22:30:42
a ja mam pytanie czy zamiast glukozy jak dam sodzik do pieczenia to bedzie to samo ??? bo mam takowy i nie wiem czy moze byc - mam taki o spo貫m24.pl/kategorie/supermarket/spizarnia_-_art__sypkie/produkty_do_wypiekow/produkt/819/slodzik_do_pieczenia__140_g - pilne prosze bo chce jak najszybciej sie za ta mase zabrac :) pozdrawiam z g鏎y wielkie dzi瘯i
-
2012/02/24 08:01:43
nat:
Nie mam poj璚ia, co si stanie, je郵i zamiast glukozy u篡 s這dzika. Na pewno jednak nie jest to to samo. Glukoza to cukier, a s這dzik to zupe軟ie co innego. Obstawia豉bym, 瞠 masa cukrowa si nie uda.
-
Go嗆: monia, 178235202139.unknown.vectranet.pl
2012/02/27 13:17:26
Sliczny torcik i zapewne smaczny. Gdzie sie kupuje glukoze?
Dzieki
-
2012/02/27 14:07:03
monia:
Ja kupi豉m glukoz (w proszku) w sklepie spo篡wczym. Zapewne jest g堯wnie w wi瘯szych sklepach. Mo積a r闚nie kupi w aptece.
-
Go嗆: monia, 178235202139.unknown.vectranet.pl
2012/02/27 15:19:32
dziekuje :)
-
2012/02/28 10:00:53
Witam
Mam kilka pyta.
Mam zamiar zrobi tort na chrzciny c鏎eczki ale b璠 tort z mas cukrow robi豉 pierwszy raz.
Chcia豉m zapyta czy mo積a go ca趾owicie wykona dzie przed i wstawi do lod闚ki?
Czy mas ma郵an smaruje si ca造 tort czy tylko z zewn徠rz tam gdzie b璠zie si k豉d這 mas cukrow ? oraz co najlepiej da pomi璠zy biszkopty ( do 鈔odka) jak mas ?
Z g鏎y dzi瘯uj za odpowiedz :)
-
2012/02/28 10:59:06
kassia04:
Tak, ca造 tort 陰cznie z mas mo積a przechowa przez noc w lod闚ce.
Tak, oczywi軼ie, wystarczy, 瞠 masa ma郵ana b璠zie z zewn徠rz, 瞠by oddzieli tort od masy cukrowej. Jakim kremem prze這篡 si tort - to ju zale篡 od tego, jaki tort chce si upiec. Najlepiej, 瞠by nie by to krem zbyt mi瘯ki, lej帷y si. Ja lubi ciasto Milky Way w roli tortu pod mas cukrow, bo i biszkopt, i krem nie s przesadnie mi瘯kie.
-
2012/02/28 23:37:32
dzi瘯uj za odpowiedz. Ciekawe jak mi wyjdzie :)
-
Go嗆: , 195.117.2.*
2012/02/29 18:56:56
ja mam pytanie bo robie w豉snie t mase dosypuje ten cukier puder i dosypuje a ona ca造 czas jest jak budy ile w sumie trzeba dosypwa tego cukru pudru by by豉 to konsystencja nie g瘰tego budyniu a ciasta ?
-
2012/02/29 19:09:09
W przybli瞠niu tyle, ile podano w przepisie: 70-80 dag. Mo瞠 si okaza, 瞠 potrzebne jest wi璚ej.
-
Go嗆: madzi_czer, 148.81.175.23*
2012/03/02 12:41:59
mam pytanie - b璠 barwi豉 mas barwnikami w proszku, w jaki spos鏏 to si robi? Wystarczy, 瞠 wgniot go w mas w czasie ugniatania?
z g鏎y dzi瘯uj za odpowied na moje laickie pytanie ;)
-
2012/03/02 14:16:33
madzi_czer:
Tak, nale篡 mas zagnie嗆 z proszkiem.
-
Go嗆: , 77-254-11-53.adsl.inetia.pl
2012/03/13 14:20:39
witam wczoraj zrobi豉m mas i chyba wysz豉 ale p豉tki r騜yczek troch si kruszy造 czy to wina z貫go wykonania przepisu a ha jak d逝go mog przrchowywa r騜yczki i czy mog sta na wolnym powietrzu.
-
2012/03/14 11:42:31
Rzeczywi軼ie, gdyby masa by這 troch mniej sucha, p豉tki kruszy造by si mniej. Nast瘼nym razem warto wcze郾iej przesta dodawa cukier puder, masa b璠zie bardziej elastyczna.

Przechowywanie ozd鏏 na powietrzu sprawi, 瞠 wyschn. Je郵i jest to niepo膨dane, nale篡 przechowywa je w szczelnym pojemniku. Wysychanie mo瞠 jednak by korzystne, bo takie ozdoby stwardniej i ozdobienie nimi tortu mo瞠 by 豉twiejsze.

Takie ozdoby to sam cukier, wi璚 mo積a przechowywa je d逝go, chocia nie potrafi poda dok豉dnego terminu... Przechowywa豉bym je przez par dni (do tygodnia, powiedzmy) poza lod闚k. Natomiast je郵i ozdoby maj zosta wykorzystane po d逝窺zym czasie, warto przechowywa je w lod闚ce (szczelnie zamkni皻e, 瞠by nie dosta豉 si do nich wilgo).
-
Go嗆: Marta, host-81-190-100-10.rzeszow.mm.pl
2012/04/03 10:47:44
Ile max mo瞠 le瞠 masa cukrowa?
-
2012/04/04 12:37:22
Marta:
Przechowywa豉bym j co najwy瞠j kilka dni, bo istnieje ryzyko, 瞠 niezale積ie od sposobu opakowania zacznie wysycha i przestanie by elastyczna. Ile ona maksymalnie mo瞠 le瞠 - przykro mi, nie wiem, nie prowadzi豉m takich pr鏏.
-
Go嗆: , 217-98-3-7.pub.krusz-lan.pl
2012/04/12 11:55:22
Witaj, masa wychodzi super i sporo mniej zlu篡lam cukru pudru, ale z barwnik w wiekszej ilo軼i masy nie moze si dobrze rozprowadic.
-
Go嗆: , 94.141.158.18*
2012/06/05 22:55:37
chcia豉m si zapyta jak po陰czy barwnik w proszku z mas? SZuka豉m wsz璠zie ale tylko pisz 瞠by po陰czy barwnik z mas! ale jak? tego proszku u篡wa sie naprawd niewiele, i nie wiem czy do si go dobrze i co najwa積iejsze r闚nomiernie rozprowadzi. My郵a豉m ju 瞠by po陰czy barwnik z odrobin wody ale to mo瞠 rozrzedzi mas. Prosz o pomoc!!!!!!
-
2012/06/07 14:22:28
Przykro mi, nigdy nie miesza豉m masy cukrowej z barwnikiem w proszku, wi璚 mog tylko teoretyzowa.
Je郵i du瘸 ilo嗆 masy ma by w jednakowym kolorze, doda豉bym barwnik ju na etapie przygotowania masy, czyli w momencie, kiedy do syropu zaczyna si dodawa cukru pudru. Je郵i masy do zabarwienia jest niewiele - pr鏏owa豉bym zagnie嗆 mas z proszkiem. Przy niewielkiej obj皻o軼i masy nie powinno to by uci捫liwe, chocia zgadzam si, 瞠 mo瞠 to zaj望 troch czasu, zanim kolor rozprowadzi si r闚nomiernie. My郵, 瞠 rozpuszczenie barwnika w wodzie to jest pomys wart wypr鏏owania! Je郵i wody b璠zie niewiele, nie ma obaw o rozrzedzenie masy. Do r騜owej masy u篡tej do zrobienia serc widocznych na zdj璚iach doda豉m naprawd znaczn ilo嗆 p造nu, zanim stwierdzi豉m, 瞠 wi璚ej ju nie powinnam, bo masa zmienia konsystencj. Tak wi璚 je郵i wody ma by odrobina, tym bardziej bym si nie martwi豉.
-
Go嗆: Doris, host-94-230-27-165.futuroexito.pl
2012/06/07 21:55:21
Witam, zrobi豉m mas dok豉dnie z twojego przepisu. Ca貫 szcz窷cie, ze wspomnia豉 瞠by si nie poddawa, dzi瘯i temu nie wyl康owa豉 w 鄉ietniku :) Wysz豉! Go軼ie byli pod wielkim wra瞠niem, nie do嗆 瞠 by to m鎩 pierwszy tort to jeszcze z cukrow mas. Wszyscy pytali o przepis na mas cukrow bo im SMAKOWAx! Twierdzili 瞠 smakuje jak guma balonowa :) Dodawa豉m barwniki w proszku. Mia豉m niedu瞠 elementy dekoracyjne wiec nie by這 problemu z wmieszaniem barwnika. Je郵i jednak mia豉by to by ca豉 masa w danym kolorze to nie ma takiej mo磧iwo軼i 瞠by si barwnik w proszku wmiesza- chyba 瞠 ma kto 8-10 godzin wolnego czasu ;) Masa po nocy w lod闚ce zrobi豉 si twarda a jednak przy krojeniu n騜 wchodzi jak w mase趾o i sie nie 豉ma豉. Czary. Jedyne na co radz szczeg鏊nie zwr鏂i uwag to dobre rozmieszanie 瞠latyny 瞠by nie by這 grudek, mo積a j przepu軼i przez sitko przed dodaniem glukozy. I nast瘼nym razem zaopatrz si w jakies foremki do wycinania kszta速闚 bo chyba nie jestem dobra w wycinaniu samodzielnie. Nast瘼nym razem poszukam te jakiego brokatu czy co w tym rodzaju, ca豉 masa bedzie si wtedy 豉dnie b造szczec i my郵 瞠 b璠zie lepszy efekt.
-
Go嗆: Doris, host-94-230-27-165.futuroexito.pl
2012/06/07 22:01:02
Ach i widz, 瞠 kto pyta jak po陰czy mas z barwnikiem w proszku. Ot騜 bierzesz kawa貫k masy- tyle ile ci trzeba i sypiesz szczypt barwnika i ugniatasz sobie w r瘯ach jak kulke z plasteliny. JAk za jasny kolor wyjdzie to dodajesz kolejn szczypt itd. OD ugniatania masy w r瘯ach pod wp造wem ciep豉 d這ni ona si troche zaczyna klei, pruszysz wi璚 m彗 ziemniaczan i dalej ugniatasz. Nie przejmuj si 瞠 m彗a jest bia豉 i j wida na kolorze, ona sie nie wch豉nia do masy, zejdzie jak mu郾iesz p璠zelkiem.
-
2012/06/08 09:58:31
Barwniki w proszku bardzo dobrze wch豉niaj si w mas cukrow,nawet w ca造 kawa貫k na pokrycie tortu!Masa jest jednolita,ja barwnik dodawa豉m ju pod koniec zagniatania i bardzo szybko ca豉 si zabarwi豉 na intensywny niebieski,wi璚 nie wa積e czy jest to ma造 kawa貫k.
-
2012/06/08 10:22:05
Doris, moniskak1986:
Dzi瘯uj za uwagi na temat dodawania barwnika do masy, na pewno przydadz si innym.

Doris:
Dodatkowo dzi瘯uj za relacj z wykonania tortu; bardzo si ciesz, 瞠 masa cukrowa si uda豉 i odnios豉 sukces! :)
-
Go嗆: , 94.141.158.18*
2012/06/08 13:32:05
ja tak瞠 bardzo dzi瘯uj.wszystko dok豉dnie opisane. Chc zrobi na 3 urodziny synka tort Mcquina, jak wyjdzie na pewno sie pochwal!!
-
Go嗆: paula, 94.141.158.18*
2012/06/23 19:09:51
znalaz豉m na innej str www przepis na mas ale dodaje sie do niej margaryn Plant! ciekawa jestem czy kto wie dlaczego? jest jaka r騜nica pomi璠zy masami?
-
Go嗆: Marlena, 77-255-104-115.adsl.inetia.pl
2012/09/16 18:11:46
Hej :) mam pytanie dotycz帷e masy cukrowej:) czy chc帷 poda tort w sobot mog ob這篡 go mas cukrow w pi徠ek wiecz鏎 i w這篡 do lod闚ki? czy nic si z ni nie stanie? Tort chcia豉m zrobi truskawkowo-鄉ietankowy i tutaj moja obawa : czy je瞠li biszkopty na zmiane prze這瞠 mas truskawkow i 鄉ietan a nast瘼nie posmaruje go na koniec dooko豉 mas ma郵an to czy masa cukrowa si nie rozpu軼i? Z g鏎y dzi瘯uj za odpowied. :):) pozdrowionka!!
-
2012/09/16 21:16:32
Marlena:
Je郵i tort b璠zie posmarowany mas ma郵an, masa cukrowa si nie rozpu軼i. Taki tort mo積a spokojnie przechowa przez noc w lod闚ce.
-
Go嗆: Marlena, 77-255-104-115.adsl.inetia.pl
2012/09/17 16:58:34
Dzi瘯i za odpowied :) zdam relacje jak go wykonam na roczek c鏎ci :):)
-
2012/09/28 19:36:43
Dzisiaj robi豉m mas cukrow, niestety z innego przepisu. Szkoda, 瞠 nie wpad豉m na Twojego bloga wcze郾iej, z pewno軼i efekty mojej pracy by造by lepsze ... powiedz mi jedno, jakiej 瞠latyny u篡wasz ? W proszku ?
-
2012/09/28 20:32:15
Klaudia:
Tak, w proszku.
-
Go嗆: Roksana, 088156190233.wejherowo.vectranet.pl
2012/10/06 00:40:43
Hej chcia豉m Tobie bardzo podzi瘯owa za ten przepis i za tak dok豉dne opisanie ca這軼i, wczoraj zrobi豉m pierwszy m鎩 tort z mas cukrow na 60 urodziny mojego taty i wszyscy byli zachwyceni 瞠 nawet robili sobie zdj璚ia tego tortu,sama te nie omieszka豉m. Masz racje bardzo si poklei豉m przy wyrabianiu ale si nie podda豉m i si uda這.My郵 瞠 jak na m鎩 pierwszy raz wysz這 nawet dobrze,prosz oce sama.dzi瘯uje raz jeszcze. Prosz o to zdj璚ie: imageshack.us/a/img201/8219/20121005192532.jpg
-
2012/10/06 09:46:01
Roksana:
Pewnie, 瞠 wysz這 bardzo dobrze; tort wygl康a jak zrobiony przez profesjonalist! Gratuluj, bardzo si ciesz!
-
Go嗆: Roksana, 088156190233.wejherowo.vectranet.pl
2012/10/06 18:10:06
Dzi瘯uj serdecznie za pochwa喚.Bardzo si ciesz 瞠 si podoba這.Na pewno wszystkim b璠 poleca豉 tw鎩 blog i twoje przepisy.
-
Go嗆: Ewa, dd114.internetdsl.tpnet.pl
2012/10/07 12:12:17
a do tej masy ma郵anej to ca造 cukier waniliowy czy te 2 造磬i?
-
Go嗆: Ewa, dd114.internetdsl.tpnet.pl
2012/10/07 12:17:09
a i jeszcze chcia豉ym zapyta czy mog sobi wcze郾iej ozdoby zrobi np par dni przed dekorowaniem tortu i wsadzi je do lod闚ki? czy mog by problemu z przyklejeniem ich potem? ja wczoraj zrobi豉m mas cukrow na pr鏏...chcia豉m zobaczy czy si mi uda 瞠bym potem nie mia豉 瘸dnych niespodzianek na ur c鏎eczki...wszystko sie klei這...ale przypomnia豉m sobie Twoje s這wa i nie podda豉m sie...i si uda這...mam nadziej ze min si uda taki tort jak sobie upodoba豉m dzi瘯i twoim radom i przepisie:)
-
2012/10/07 13:12:46
Ewa:
Opakowanie cukru waniliowego, takie standardowe, 16 g. W豉軼iwie powinnam to napisa w przepisie precyzyjnie.

Ozdoby mo積a zrobi wcze郾iej, oczywi軼ie. Radz przechowywa je szczelnie zamkni皻e, 瞠by nie przesz造 wilgoci. Potem przykleja si je na przyk豉d za pomoc lukru - jak opisane w przepisie.
-
Go嗆: Roksana, 088156190233.wejherowo.vectranet.pl
2012/10/08 15:28:14
Dzisiaj podsy豉m zdj璚ia drugiego wykonanego przeze mnie torciku:) nie jest du篡 ale narazi ucz si na mniejszych:)pozdrawiam
1.) imageshack.us/a/img89/4127/20121008133928.jpg
2.) imageshack.us/a/img6/1354/20121008133920.jpg
-
2012/10/08 18:06:31
Roksana:
Pi瘯nie wykonany!
-
Go嗆: , abhf172.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/10/11 12:37:56
witam mam pytanie pierwszy raz chce zrobi tort z masy cukrowej( w og鏊e pierwszy tort w 篡ciu). Chcia豉bym pokry okr庵造 tort, ale boje si o zak豉dki jak si pozby a najlepiej jak do nich nie dopu軼i.
Pozdrawiam Kinga
-
2012/10/11 22:14:25
Trzeba stopniowo i uwa積ie przykleja rozwa趾owan mas na tort. Na這篡 j na g鏎n powierzchni i uwa瘸, 瞠by nie przyklei豉 si jeszcze do bok闚, wyr闚na t g鏎n powierzchni, a potem powoli dopasowywa do bok闚. Masa jest na tyle plastyczna, 瞠 powinna si da dopasowa. Przyznam szczerze, 瞠 ta sztuka uda豉 mi si za pierwszym razem, a za drugim ju na przyk豉d nie i pozosta造 ma貫 fa責ki, wi璚 ekspertem te nie jestem. To jest 豉twiejsze, kiedy masa jest grubiej rozwa趾owana. Warto obejrze kr鏒ki film, do kt鏎ego prowadzi link pod koniec notki - tam wida, jak to si odbywa.
-
2012/10/16 14:51:58
Chcia豉m zapyta czy masa cukrowa po przygotowaniu jej jest bia豉 ?
Pytam poniewa znalaz豉m inny przepis i kolor tej masy by 鄴速y jak ziemniaki i w og鏊e nie by豉 ona plastyczna. :D Pozdrawiam
-
2012/10/16 19:48:51
madziabortko:
Tak, jest bia豉. Nie ma nic wsp鏊nego z kolorem ziemniaka. :)
-
2012/10/16 21:50:24
Bardzo dzi瘯uj za odpowied :D
-
2012/10/17 12:10:31
A tak poza tym Tw鎩 blog jest genialny :D
-
2012/10/27 11:32:21
oj przepraszam ten link jest z造 :)
-
2012/10/27 16:04:19
madziabortko:
Hm... A czy mog prosi o dobry? Teraz to ju jestem ciekawa tego tortu. :)
-
Go嗆: , aatm70.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/11/04 15:29:29
witam
Przeczyta豉m, 瞠 bita 鄉ietana rozpuszcza mas cukrow. I tu moje pytanie czy mog da jako krem do ciasta, ten gotowy w proszku( np.Oetkier tam jest opcja z mas貫m). Czy musz uciera krem sama z mas豉.
pozdrawiam Nika
-
2012/11/04 19:42:39
Nie mam rozeznania w kremach z proszku, ale rozumiem z opisu, 瞠 to jest krem, kt鏎y si uciera, mieszaj帷 proszek z mas貫m? Je郵i tak, to jest krem ma郵any i jak najbardziej si nadaje.
-
Go嗆: , aatm70.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/11/04 20:21:47
Witam i przepraszam, 瞠 od razu tego nie zrobi豉m w przepisie jest 300ml mleka i 100g mas豉 + proszek. Dzi瘯uj, za pomoc
Pozdrawiam Nika
-
2012/11/04 21:50:24
W takim razie powiedzia豉bym, 瞠 masa cukrowa jednak si rozpu軼i.
-
Go嗆: , aesm5.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/11/06 11:00:17
Witam
Chcia豉m zapyta o lukrem pod mase cukrow?
Chodzi tu o najzwyklejszy cukier puder z wod czy jest jaki inny przepis do tego
Pozdrawiam Nika
-
2012/11/06 22:18:12
Tak, chodzi o lukier z cukru pudru i wody. Czy powinnam w tek軼ie co poprawi, 瞠by by這 bardziej czytelnie?
-
Go嗆: Ania, ip-78-30-116-159.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2012/11/21 10:17:12
Witam
Jestem zafascynowana Twoimi dzie豉mi, chce spr鏏owa zrobi mas cukrow, tylko nie wiem czy zamiast 瞠latyny mog doda 輳lfix. Bardzo prosz o piln odpowiedz.
Pozdrawiam
-
2012/11/21 11:54:45
Ania:
Nie, trzeba u篡 瞠latyny.
-
Go嗆: Zimka28, user-109-243-67-70.play-internet.pl
2012/11/27 18:01:26
Witaj. Korzysta豉m z przepisu na mas z Twojej strony, wspomnia豉m o tym na swoim blogu.
Gratuluj talentu!
Pozdrawia i cho dopiero zaczynam zapraszam do mnie :)
Moj blog b璠zie m闚i o tym co uwielbiam czyli wszelkich dzie豉ch ma造ch i du篡ch ;) pieczonych, gotowanych, wyszywanych,klejonych,malowanych a nawet dzierganych :)
radosnatworczosc.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=29&action=edit&message=6&postpost=v2
-
Go嗆: Zimka28, user-109-243-67-70.play-internet.pl
2012/11/27 18:03:38
radosnatworczosc.wordpress.com/

przepraszam, to adres mojego bloga, mam nadz.,ze z czasem i ja Ciebie b璠 mog豉 czym zainspirowa :)
Pozdrawiam :)
-
Go嗆: LUKSLO, 62-148-80-246.ip.netia.com.pl
2012/12/03 19:58:04
WITAM
KORZYSTAΒM Z PRZEPISU SKRUPULATNIE I NIESTETY - UGNIATAM,UGNIATAM... I CO? KISIEL. CAΒ R犴E OBLEPIONE NO TO POSYPUJ CUKREM PUDREM. I TAK POSZΜ DODATKOWE 0,5 KG. W KO哸U MASA NADAWAx SI DO WAΘOWANIA ,ALE PRZEZ TAK ILO汎 CUKRU PUDRU KOLOR ZAMIENI SI Z Z茛TEGO W BIAΧ. DZIEΜ JEDNAK ZOSTAΜ ZAKO哸ZONE A TORT WSZYSTKIM SMAKOWA. TYLKO M粑 ORGANIZM OBUDZI MNIE O 3.00 NAD RANEM ,浩 NIE ZNIESIE W SOBIE TAKIEJ ILO列I CUKRU. JU WIEM ,浩 JE浩LI POKUSZ SIE O KOLEJNY TORT MAS ZAKUPI JU GOTOW. POZDRAWIAM
-
2012/12/03 23:21:15
LUKSLO:
Barwnik mo積a doda r闚nie do gotowej, zagniecionej masy, je郵i kolor wymaga wzmocnienia. 疾by nie zje嗆 tyle tej s這dyczy, mo積a rozwa趾owa cieniutko i nak豉da na tort cienk warstw masy - albo po prostu nie je嗆 w og鏊e masy, tylko oddzieli j od ciasta i zostawi. Na szcz窷cie gotow mas te mo積a kupi. :) Ciesz si, 瞠 tort wszystkim smakowa i powodzenia z przysz造mi wypiekami.
-
2012/12/03 23:22:29
Zimka28:
Dzi瘯uj za adres bloga; 篡cz powodzenia i rado軼i z tworzenia i blogowania!
-
Go嗆: Edyta, 109.95.30.17*
2012/12/07 16:21:22
Witam,zrobi豉m mas z Twojego przepisu (cho na necie s one bardzo podobne) i niestety nie wiem co si sta這 ale masa p瘯a, kruszy si, wyci皻e elementy nie chc si ze sob skleja, a po wyschni璚iu jest twarda jak kamie. I tutaj pojawia si moje pytanie co zrobi豉m nie tak ???? Pomocy bo bardzo mi zale篡 na tej masie :( Dodam, 瞠 瞠latyna idealnie si rozpu軼i豉, nie by豉 gor帷a i nie rozpuszcza豉m jej w wrz徠ku. Glukoza nie by豉 przeterminowana, specjalnie kupi豉m w almie 鈍ie膨.
Z g鏎y dzi瘯uj za odpowied
-
2012/12/07 20:15:21
Edyta:
Widocznie by這 za du穎 cukru pudru. Dodaje si go stopniowo i kiedy masa ju daje si zagniata i przypomina konsystencj plastelin, nale篡 zako鎍zy.

Elementy same z siebie i tak nie b璠 si ze sob skleja; skleja si je wod, lukrem albo klejem przeznaczonym do takiego celu.
-
Go嗆: Edyta, 109.95.30.17*
2012/12/08 10:05:34
Cukier dodawa豉m stopniowo, tak jak Pani opisywa豉 wcze郾iej w przepisie. Elementy skleja豉m na wode z cukrem. No nic spr鏏uj raz jeszcze przygody z mas cukrow mam nadziej, 瞠 tym razem b璠zie ok.
Bardzo dzi瘯uj za tak szybk odpowied, wida, 瞠 Pani szanuje swoich czytelnik闚 i traktuje powa積ie to co robi. Przyznam si, 瞠 nie czyta豉m bloga wcze郾iej, tylko trafi豉m na niego szukaj帷 przepisu na mas cukrow. My郵, 瞠 b璠 zagl康a cz窷ciej kilka przepis闚 mnie zainteresowa這. :)
-
Go嗆: , public114879.xdsl.centertel.pl
2012/12/14 19:58:46
Witam!
Mam pytanie. Chcia豉bym wykorzysta mas cukrow do ozdobienia pierniczk闚 ale nie jestem pewna czy mog udekorowa ju teraz czy dopiero "chwilk" przed Wigili i czy w og鏊e nadaje si do tego rodzaju wypiek闚? Prosz, o podpowied :))), pozdrawiam Iwona
-
2012/12/14 23:38:53
Mo積a pierniki udekorowa ju teraz. Masa cukrowa wyschnie i b璠zie krucha podobnie jak lukier.

My郵, 瞠 to ciekawy pomys. Oczywi軼ie mas cukrow trzeba przyklei do piernika za pomoc lukru. Wyobra瘸m to sobie ten spos鏏, 瞠 ozdoby z masy b璠 ulepione czy te powycinane ma造mi foremkami, a potem przyklejone do piernik闚. Czy o to chodzi?
-
Go嗆: , public130287.xdsl.centertel.pl
2012/12/15 09:57:21
Witam :)
Bardzo dzi瘯uj za szybk odpowied i rad. Tak, chcia豉bym powycina kszta速y, a p騧niej ozdobi pierniczki. B璠zie to prezent dla mojej przyjaci馧ki z okazji Chrzcin Synka przypadaj帷e na I Dzie 安i徠 :). Pozdrawiam Iwona
-
Go嗆: , 188.147.188.163.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2013/03/11 16:57:38
Mam glukoz w tabletkach, b璠zie si nadawa豉??
-
2013/03/11 17:39:43
Uprzedzam, 瞠 nie mia豉m do czynienia z glukoz w tabletkach, wi璚 mog 幢e doradzi - ale ja bym jej u篡豉. Rozkruszy豉bym najpierw tabletki albo rozpu軼i豉 w ma貫j ilo軼i wody.
-
Go嗆: , 178.181.219.100.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2013/03/11 21:17:51
No, no odpowiedz w super tempie :)
Dzi瘯i spr鏏uj z tabletkami i dam zna czy wysz這 :D
-
Go嗆: karolina, 231.85.41.31.ip4.feromedia.eu
2013/03/14 20:57:30
ile taka masa mo瞠 czeka na po這瞠nie na tort? tzn ile mog wcze郾iej ja dni przygotowa ?
-
Go嗆: karolina, 231.85.41.31.ip4.feromedia.eu
2013/03/14 20:58:06
Ile wcze郾iej mo積a przygotowa taka mase? Zanim na tort po這瞠
-
2013/03/16 10:44:10
karolina:
Nie wiem, jak d逝go masa nie straci豉by swoich w豉軼iwo軼i. Ja przechowywa豉bym nie d逝瞠j ni par dni.
-
Go嗆: Kinga, 213-92-205-18.serv-net.pl
2013/04/03 12:53:49
jak sie obklada tort kwadratowy 瞠by pozbyc sie nadmiaru masy lukrowej na rogach?
-
2013/04/06 22:21:29
Kinga:
Je郵i masa cukrowa wyjdzie elastyczna, prawdopodobnie uda si ob這篡 tort tak, 瞠by masa dostosowa豉 si do jego kszta速u. Trzeba po prostu wyg豉dza i uk豉da j tak d逝go, a si uda. Je郵i masa b璠zie mniej elastyczna, a bardziej sucha, to 瞠by nie tworzy豉 fa責 w okolicach rog闚, b璠zie j trzeba odpowiednio przyci望.
-
Go嗆: anonim, bio140.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/10/25 23:28:51
czy mozna dodac zamiast barwinka galaretke w proszku?
-
2013/10/27 20:50:28
Nie s造sza豉m nigdy o dodawaniu galaretki zamiast barwnika, wi璚 nie napisz niczego pewnego. Wydaje mi si, 瞠 to si nie sprawdzi, przede wszystkim dlatego, 瞠 trzebaby tej galaretki doda bardzo du穎, 瞠by kolor by mocny. A dodanie du瞠j ilo軼i galaretki spowoduje zbyt du膨 ilo嗆 瞠latyny w masie. Odradza豉bym wi璚.
-
Go嗆: rena o, 178-37-163-122.adsl.inetia.pl
2013/12/03 17:54:08
Mam pytanie.Czy mo積a mas cukrow po這篡 na tort prze這穎ny masa budyniow, czy musi to by masa z mas豉?
-
Go嗆: rena o, 178-37-163-122.adsl.inetia.pl
2013/12/03 18:03:18
Chcia豉m zrobi tort w kszta販ie grzyba. Nie wiem czy mog posmarowa mas cukrow polew czekoladow lub czekolad ?
-
2013/12/11 23:10:21
rena o:
Mo積a na這篡 mas cukrow na mas budyniow, jednak tort prze這穎ny mas budyniow b璠zie prawdopodobnie do嗆 mi瘯ki i ma這 stabilny; du穎 wygodniej nak豉da si mas cukrow na tort z kremem ma郵anym.

Mo積a posmarowa mas cukrow polew czekoladow.
-
Go嗆: rena o, 178-37-173-81.adsl.inetia.pl
2013/12/31 01:03:01
Dzi瘯uj Ci bardzo! Postanowi豉m zrobi grzyba muchomora stoj帷ego na nodze. Potrzebuje Twojej rady czy dobrze my郵 :D Wi璚 wszystko opisze.
Tort ma sta na paterze od owoc闚 ----------- du篡 talerz
----- najmniejszy talerz
------------ taki sam du篡 talerz (z這穎ne z 2 pater)
noga oklejona kr捫kami biszkoptu, do g鏎y tort w kszta販ie kapelusza w kolorze czerwonym. Na dole przy korzeniu w miejscu pustym pokruszony zielony biszkopt. Chcia豉m oklei go mas cukrow, ale prze這篡 budyniow a ma郵an na ko鎍u objecha go by masa cukrowa si trzyma豉. Nigdy jeszcze nie robi豉m masy cukrowej i mam strach , 瞠 mi nie wyjdzie. Musi mi si uda bo on idzie na wystaw
w pewnym konkursie. prosz Ci o rady i wskaz闚ki. Dzi瘯i ! SZCZ呇LIWEGO NOWEGO! (Ja z tym tortem mam czas do lutego.)
-
Go嗆: rena o, 178-37-173-81.adsl.inetia.pl
2013/12/31 02:26:22
Jeszcze jedno pytanie. 10dkg glukozy w proszku ile to 造瞠czek?
-
Go嗆: , aebn48.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/02 14:37:14
Chcia豉bym do twojej masy ma郵anej do這篡 orzech闚 w這skich ( 瞠by korze mia inny smak )jak mam je przygotowa ? I czy 2 porcje masy ma郵anej starcz na tego grzyba?
-
2014/01/18 20:13:41
rena o:
Moje do鈍iadczenia z mas cukrow s bardziej ni skromne; je郵i robisz tort na wystaw, z pewno軼i masz wi瘯sz praktyk w pieczeniu og鏊nie i je郵i potrzebujesz rad, warto zapyta o nie kogo bardziej ni ja do鈍iadczonego. Je郵i tort MUSI si uda, to najlepiej jednak po獞iczy wcze郾iej, bo ani ja, ani nikt inny nie da gwarancji, 瞠 si uda...

Z mojego do鈍iadczenia wynika, 瞠 masa budyniowa mo瞠 by za mi瘯ka na obk豉danie takiego tortu mas cukrow. Kremy ma郵ane maj t zalet, 瞠 s solidniejsze w konsystencji i mo積a je sch這dzi tak, 瞠 staj si zupe軟ie twarde - to jest przydatne przy obk豉daniu tortu mas cukrow i daje wi瘯sze prawdopodobie雟two, 瞠 tort zachowa planowany kszta速.

Je郵i chodzi o sam mas cukrow, pilnuj, 瞠by nie doda za du穎 cukru pudru, 瞠by nie by豉 za sucha. Je郵i chcesz obk豉da ni skomplikowane kszta速y, lepiej, 瞠by by豉 elastyczna. Wydaje mi si, 瞠 najlepiej te rozwa趾owa mas cukrow do嗆 cienko, 瞠by nie obci捫a豉 za bardzo tortu i nie powodowa豉 jego deformowania.

Nie wiem, jak przeliczy glukoz na 造瞠czki. Powiedzia豉bym, 瞠 jak cukier, czyli 100 g glukozy w proszku to by造by jakie 22 造瞠czki. Ale z tego co kojarz, glukoza jest sprzedawana w opakowaniach po 100 g, co znaczenie u豉twia spraw.

Orzechy zmieli.

Nie wiem, jak du篡 ma by ten tort. Zrobi豉bym pewnie na wszelki wypadek p馧torej porcji kremu ma郵anego.
-
Go嗆: iwona, public-gprs7704.centertel.pl
2014/02/14 06:37:53
witam!
jak d逝go mo積a przechowywa mas po zrobieniu?
-
2014/02/14 09:00:57
iwona:
Trudno powiedzie dok豉dnie. Na pewno wytrzyma par tygodni. Trzeba j przechowywa szczelnie zamkni皻 - my郵, 瞠 w pierwszej kolejno軼i grozi jej to, 瞠 wyschnie, a dopiero w nast瘼nej to, 瞠 si zepsuje.
-
Go嗆: rena o, 178-37-160-219.adsl.inetia.pl
2014/02/14 21:05:35
Dzi瘯i za rady 22.02.2014r. zrobi tego grzybka. na pewno napisze czy mi si uda .
Pozdrawiam!!
-
Go嗆: rena o, 213-238-96-99.adsl.inetia.pl
2014/02/25 22:00:23
UDAΜ MI SI!!! DZI艼I ZA RADY. Zrobi豉m do prze這瞠nia tortu mas z mas豉 i jajek a potem wko這 posmarowa豉m mas ma郵an. nic si nie sta這 do drugiego dnia nie zrobi si ni窺zy, tylko fajnie wyg豉dzony. po這篡豉m mas cukrow i wygl康a super! Chcia豉bym doda zdj璚ie ale nie wiem jak to si robi. Prosz o instrukcj, bo chcia豉m si troch pochwali moim dzie貫m. POZDRAWIAM!
-
2014/02/25 22:16:09
Mo瞠 teraz
-
Go嗆: , 78.9.51.19*
2014/03/03 13:53:25
Witam
czy tak ozdobiony tor mo積a przechowywa w lod闚ce n do nast瘼nego dnia? czy nie wyjdzie rosa na wierzchu ?
Zak豉dki:
Kulinarne sklepy internetowe z towarem dobrej jako軼i i 鈍ietn obs逝g:
CSS i skrypty - przydatne przy urz康zaniu bloga:
Durszlak.pl
Spis tre軼i bloga
Miary i przeliczniki
O muffinkach
Newsletter
RSS