Blog > Komentarze do wpisu

Tort czekoladowo-鄉ietankowy

Tort czekoladowo-鄉ietankowy

Ten tort jest pyszny, przepyszny. Od pierwszego momentu wiedzia豉m, 瞠 zostanie jednym z moich ulubionych wypiek闚. Wzbudzi zreszt og鏊ny zachwyt. ㄠczy w sobie smaki czekolad: mlecznej, gorzkiej i bia貫j. Pomimo to, 瞠 jest s這dki (i t逝sty – bo 鄉ietana i czekolada, przecie), sprawia wra瞠nie lekkiego. Ma delikatny smak. Te kremy – to w豉軼iwie musy czekoladowe. Krem闚 jest du穎, tak. I tak ma by. Mo積a my郵e o tym torcie jak o kremowym deserze z dodatkiem biszkoptu.

Tort czekoladowo-鄉ietankowy

Zrobione ze 鄉ietany kremy wysz造 idealnie g瘰te i bardzo przyjemnie si z nimi pracowa這, ale po這w bia貫j masy, t po這w, kt鏎a przeznaczona by豉 na wierzchni warstw, 鈍iadomie zrobi豉m bardziej p造nn – doda豉m do niej niewielk ilo嗆 鄉ietanki (doda豉m j pod koniec, dolewaj帷 po trochu do gotowego kremu, mieszaj帷 i sprawdzaj帷, czy ju osi庵n掖 satysfakcjonuj帷 mnie konsystencj). Chcia豉m, 瞠by troch sp造wa豉 z tortu, co moim zdaniem wygl康a bardzo apetycznie. Mo積a por闚na efekt osi庵ni皻y przeze mnie z wygl康em tortu, ozdobionego wzorcowo g瘰t mas, ogl康aj帷 zdj璚ia do陰czone do przepisu 廝鏚這wego i zdecydowa, kt鏎 wersj si woli. Tamten tort wygl康a na pewno na bardziej uporz康kowany. Co do mojego tortu, przypomina mi wielk babeczk, co mi si podoba.

M鎩 tort jest ma造, zosta upieczony w tortownicy o 鈔ednicy 15 cm. Przepis natomiast jest na tort o 鈔ednicy 26-28 cm:

BISZKOPT KAKAOWY:

  • 5 jajek,
  • ¾ szklanki cukru,
  • ¾ szklanki m彗i pszennej,
  • 1 ½ 造磬i kakao,
  • 1 造瞠czka proszku do pieczenia.

BIAx MASA 危IETANKOWA:

  • ½ l 鄉ietany 36%,
  • 30 dag bia貫j czekolady,
  • 90 ml mleka.

KAKAOWA MASA 危IETANKOWA:

  • ½ l 鄉ietany 36%,
  • 20 dag mlecznej czekolady,
  • 10 dag gorzkiej czekolady,
  • 90 ml mleka.

DO DEKORACJI:

  • orzechy laskowe w czekoladzie.

Bia趾a ubi, doda cukier i nadal ubija. Doda 鄴速ka, jeszcze ubija. Nast瘼nie doda wymieszane ze sob: m彗, kakao i proszek do pieczenia. Delikatnie wymiesza i wyla ciasto do wysmarowanej t逝szczem du瞠j tortownicy (o 鈔ednicy 26-28 cm). W這篡 do nagrzanego piekarnika i piec oko這 25 minut w temperaturze 180 蚓. Ostudzi i przekroi na p馧, na dwa blaty.

Bia陰 czekolad po豉ma i zala gor帷ym mlekiem. Rozpu軼i, podgrzewaj帷 i mieszaj帷, ostudzi. W osobnym naczyniu po豉ma mleczn czekolad i gorzk czekolad. Nast瘼nie zala je pozosta造m gor帷ym mlekiem. Rozpu軼i, podgrzewaj帷 i mieszaj帷, ostudzi. ½ l 鄉ietany ubi i wymiesza z rozpuszczon bia陰 czekolad. Pozosta貫 ½ l 鄉ietany ubi i wymiesza z rozpuszczonymi kakaowymi czekoladami.

Na jedn cz窷 biszkoptu wy這篡 po這w bia貫j masy, a na ni po這篡 drug cz窷 biszkoptu, lekko dociskaj帷. Na biszkopt wy這篡 kakaow mas, a 3-4 造磬ami tej masy posmarowa boki tortu. Na wierzch tortu wy這篡 pozosta陰 bia陰 mas. Sch這dzi w lod闚ce. Kr鏒ko przed podaniem tort udekorowa orzechami laskowymi w czekoladzie.

Kiedy po raz pierwszy jad豉m ten tort, by on w wykonaniu mojego szwagra. R騜nica mi璠zy naszymi tortami polega na tym, 瞠 on u篡 鄉ietanki (p造nnej), a ja 鄉ietany (g瘰tej). On ze swojego wypieku nie by zadowolony, oczywi軼ie (bo autor zwykle w swoim dziele widzi jakie wady), a my, degustuj帷y, byli鄉y zachwyceni, oczywi軼ie (bo nikt poza autorem nie zwraca uwagi na drobiazgi). Nie by zadowolony, bo jego kremy wysz造 zbyt p造nne, rozlewa造 si i trudno by這 posk豉da tort, a potem podzieli na porcje. Mnie tort pomimo to bardzo si podoba, a smakowa – 鈍ietnie. Od pierwszego k瘰a zastanawia豉m si, co mi przypomina jego smak. Co takiego ju kiedy jad豉m… Przy drugim kawa趾u przysz這 mi do g這wy, 瞠 tak smakuj s這dycze dla dzieci: jajko-niespodzianka, deser Monte – co w tym rodzaju.

Nauczona jego do鈍iadczeniem, sama u篡豉m g瘰tej 鄉ietany. Nie mia豉m 瘸dnych problem闚 ani ze zrobieniem krem闚, ani z na這瞠niem ich na tort, ale – smak wyszed troch inny! M鎩 tort jest troch mniej s這dki. By mo瞠 to jego zaleta, bo ma bardziej wyrazisty smak. Dzi瘯i temu jest lekko wyczuwalny charakterystyczny posmak gorzkiej czekolady. Ja osobi軼ie wola豉m tamten smak, ale ja lubi s這dkie rzeczy. Kwestia gustu.

Na pewno warto kupi 鄉ietan czy 鄉ietank o zawarto軼i t逝szczu 36%. Te o zawarto軼i t逝szczu 30% da si ubi, ale s mniej trwa貫. Gorzej si trzymaj, po jakim czasie mog podej嗆 wod. Konstrukcja tego tortu opiera si na trwa這軼i 鄉ietany, wi璚 powinna by niezawodna. Poza tym przy 30% istnieje wi瘯sze prawdopodobie雟two, 瞠 鄉ietana si zwarzy. Po komentarzach pod 廝鏚這wym przepisem wida, 瞠 zdarzaj si takie problemy.

Pomimo uwag w tamtych komentarzach wcale jednak nie uwa瘸m, 瞠 przepis jest trudny. Na pewno wa積e jest to, 瞠by 鄉ietana by豉 dobrze sch這dzona – inaczej si nie ubije, tylko zwarzy – zw豉szcza, 瞠 po ubiciu ma zosta wymieszana z czekolad. Czekolada przed wymieszaniem te musi zosta ostudzona, ale wiadomo, 瞠 lodowata by nie mo瞠, bo przestanie by p造nna. Tak wi璚 鄉ietana powinna by tak zimna, jak si tylko da, na granicy zmro瞠nia, 瞠by czekolada nie zdo豉豉 jej za bardzo ogrza. Ze 鄉ietan 36% wszystko posz這 dobrze – i szybko. Wymieszanie sk豉dnik闚 na biszkopt to tylko chwila; po upieczeniu i ostudzeniu ciasta – nast瘼na chwila to rozpuszczenie czekolady i ubicie 鄉ietany. Kremy nie sprawia造 najmniejszych problem闚 i wysz造 idealnie… kremowe. Jeszcze nigdy nie osi庵n窸am takiego efektu tak ma造m nak豉dem si. Nie do wiary, jakie 豉twe jest jego zrobienie. I 瞠 taka prosta dekoracja mo瞠 by taka efektowna.

Tort czekoladowo-鄉ietankowy

Zg這si豉m m鎩 tort do akcji "W Krainie Czar闚"! Uzna豉m, 瞠 bardzo tam pasuje, skoro zosta oceniony jako wygl康aj帷y jak z "Alicji w Krainie Czar闚" (patrz: pierwszy komentarz pod tym wpisem). Akcja co prawda zacz窸a si ju po tym, jak zamie軼i豉m tutaj ten przepis, ale organizatorka uzna豉, 瞠 podoba jej si torcik i pozwoli豉 mi go zg這si. Zg豉szam go wi璚 jako danie, kt鏎e mog這by si znale潭 na podwieczorku u Kapelusznika.

Akcja "W Krainie Czar闚"

http://www.smaczny.pl/przepis,wysmienity_i_bardzo_latwy_tort_czekoladowy

niedziela, 31 stycznia 2010, poecile
TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
2010/01/31 20:37:52
Wygl康a na prawd baaardzo apetycznie ;) I tak troch bajkowo, jakby by z jakiej kresk闚ki albo "alicji w krainie czar闚". Jest taki kr瘼y, drobniutki i puchaty.
Bardzo mi si podoba ;))
Zapisuj do ulubionych
-
2010/02/01 11:30:43
Podoba mi si Tw鎩 komentarz i nie przestaje mnie bawi. :) Masz racj, to jest doskona豉 charakterystyka! Torcik rzeczywi軼ie wygl康a niepowa積ie. :)
-
2010/02/24 14:38:44
zrobi豉m niedawno ten torcik i wyszed rewelacyjnie!!!! zosta moim faworytem :) polecam wszystkim, bo naprawd jest przepyszny!
-
2010/03/04 19:08:47
Torcik baaajeczny, ch皻nie odpisz przepisz, wygl康a ekstra :)
-
Go嗆: evelina, 217.153.8.17*
2010/04/13 08:44:45
Tort rzeczywi軼ie wygl康a bajecznie :) Urzeka swoj prostot. Lubi torty z wykorzystaniem bitej 鄉ietany zamiast tych r騜nych cudacznych i nie zawsze smacznych krem闚. Wydaje mi si 瞠 znalaz豉m kandydata do wypr鏏owania na najbli窺zej okazji :)
-
Go嗆: , client-86-25-218-74.glw-bng-011.adsl.virginmedia.net
2010/06/17 21:08:27
Torcik rewelacja!!!! Wygl康a cudnie.... i smakuje pewnie jeszcze lepiej (wszystkie moje ulubione sk豉dniki). Przepis nie wydaje mi si skomplikowany, wr璚z przeciwnie - my郵e, 瞠 jest do嗆 prosty :-))) Na pewno wyprobuje i dam zna jak posz這:-) Gratulacje dla autorki:-)
-
2010/11/11 19:05:43
Brzmi niesamowicie. Do wypr鏏owania przy najbli窺zej rodzinnej uroczysto軼i.
-
Go嗆: mala, 62.152.136.101.dsl.dynamic.eranet.pl
2011/04/08 13:45:05
synek ma za tydzien urodziny, napewno wyprubujemy przepis!! wlasnie czegos takiego szukalam:)
-
Go嗆: , eic15.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/05/01 15:56:17
Dzisiaj zrobi豉m ten torcik ale na zwyk貫j 鄉ietanie 30% i tylko doda豉m 瞠latyny 瞠by si nie rozpad :) W chwili obecnej jest w lod闚ce, gdy go spr鏏uj to dam zna jaki wyszed :)
-
Go嗆: , acek163.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/05/03 00:36:49
Przepis niez造 ale ja kolejnym razem dodam troche cukru bo 鄉ietana wysz豉 wr璚z gorzka;/ ale og鏊nie dobry ;)
-
Go嗆: Irena, 94-40-31-230.tktelekom.pl
2011/09/16 17:50:05
Witam.
Mam zamiar zrobi ten tort na moje urodziny, jednak nurtuje mnie pewna sprawa (mam nadziej, 瞠 to nie jest wina mojego niedoczytania.Je郵i tak - z g鏎y przepraszam). Bardzo podoba mi si ta wersja w lekko sp造waj帷 mas na wierzchu. Jednak co zrobi aby by豉 ona bardziej rzadka, tj. ile doda tej 鄉ietanki i kiedy?
Z g鏎y dzi瘯uj :)
-
2011/09/16 20:08:18
Irena:
Nie, to moje niedopatrzenie, rzeczywi軼ie nie poda豉m wyra幡ie, co z t 鄉ietank. Ju uzupe軟i豉m w tek軼ie: doda豉m j pod koniec, dolewaj帷 po trochu do gotowego kremu, mieszaj帷 i sprawdzaj帷, czy ju osi庵n掖 satysfakcjonuj帷 mnie konsystencj.
Ile 鄉ietanki nale篡 dola? To ju rzecz gustu, jak g瘰ty krem chcia這by si mie... Trudno mi oceni, ile ja dolewa豉m. Powiedzmy, 瞠 jakie cztery 造磬i, miesza豉m dok豉dnie i sprawdza豉m, czy to ju to, potem ewentualnie jeszcze par 造瞠k i tak do skutku.
-
Go嗆: Irena, 94-40-31-230.tktelekom.pl
2011/09/17 16:56:17
Serdecznie dzi瘯uj za bezcenn pomoc.
Obiecuj napisa jak uda si ten 郵icznie wygl康aj帷y i niemniej kusz帷y tort.
Gor帷o pozdrawiam :)
-
Go嗆: M., dynamic-78-8-244-53.ssp.dialog.net.pl
2011/09/21 18:25:30
Witam, w ta niedziele mam zamiar zrobic niespodzianke mojemu chlopakowi w postaci tego przepysznie wygladajacego tortu :) Mam kilka pytan bo obawiam sie ze jak mi cos nie wyjdzie to nie bede miala juz czasu na ewentualne poprawki tudziez zrobienie nowego torta :) Zastanawiam sie czy to cudo po zrobieniu faktycznie wglada tak jak na zdeciu i czy sa jakies kluczowe fakty o ktorych powinnam pamietac przy robieniu kremow? Bardzo mi zalezy na tym zeby wszystko wyszlo idealnie :)
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz
-
2011/09/21 20:06:17
M.:
C騜. Czy tort po zrobieniu wygl康a jak na zdj璚iu - to ju zale篡 od tego jak si go zrobi. :) Zapewne r闚nie od indywidualnych zdolno軼i do鈍iadczenia. Mog tylko zapewni, 瞠 robi豉m ten tort ja osobi軼ie i osobi軼ie te zrobi豉m mu zdj璚ia, niczego na nich nast瘼nie nie zmieniaj帷. Zrobi豉m ten tort po raz pierwszy i wyszed w豉郾ie tak. Wyda mi si 豉twy do wykonania, a nie mam du瞠go do鈍iadczenia z tortami.

Je郵i wa積e jest, 瞠by tort wyszed idealnie i za pierwszym razem, naprawd polecam 鄉ietan (g瘰t) 36% - w ten spos鏏 kremy na pewno si nie rozp造n i b璠 bardzo dobrze nadawa造 si do nak豉dania na tort. 妃ietan nale篡 przed ubijaniem dobrze sch這dzi - doba w lod闚ce albo godzina w zamra瘸rce. Nale篡 ubija, a b璠zie sztywna. Rozpuszczon czekolad sch這dzi przed wymieszaniem ze 鄉ietan. I miesza powoli (nie miksowa).
Przepraszam, je郵i pisz o oczywistych rzeczach, ale jak kluczowe fakty, to kluczowe fakty. 砰cz powodzenia!
-
Go嗆: M., dynamic-78-8-6-251.ssp.dialog.net.pl
2011/09/21 22:36:08
Wlasnie takich "oczywistych rzeczy" oczekiwalam :)
Bardzo dziekuje w takim razie i zycze milego wieczoru?/nocy?
:)
-
Go嗆: Asia, 195.204.124.3*
2011/09/23 19:34:36
witajcie :)
tort zrobilam ale w moim wykonaniu totalna porazka... :( zaczelo sie od tego ze bialka nie chcialy sie pozadnie ubic.... pozniej mikser zaczal wydawac dziwne dzwieki ale to juz inna historia... czekolady brazowe rozpuscily sie w fajna gesta mase a biale w zupelnie wodnista, ktora po dodaniu do niej ubitej smietany spowodowala ze smietana tez sie rozpuscila i zrobila sie zupa czekoladowo smietanowa... czekolada brazowa po dodaniu smietany byla srednio gesta. biszkopt wyszedl dobrze, polalam go zupa z bialej czekolady , nalozylam brozowego kremu, polozylam druga polowe biszkoptu i tez polalam zupa. na koncu nalozylam kremu ktory tez zjechal razem z dekoracja... pozniej wszystko wsadzilam do zamrazalnika i wyszedl fajny deser lodowy :) smietany uzylam plynnej bo innej nie dostalam a biala czekolada byla dostepna tylko ta ktora kupilam... ogolnie przepis fajny i polecam :)
-
2011/09/24 09:35:16
Asia:
Przykro mi z powodu nie ca趾iem udanego tortu, ale ciesz si, 瞠 pomimo wszystko smakowa. :)

Co do zbyt p造nnej masy z bia貫j czekolady, powiedzia豉bym, 瞠 albo mleka by這 za du穎, albo czekolada niezbyt dobrej jako軼i. Ta masa powinna wyj嗆 raczej g瘰ta (cho troch rzadsza, ni z ciemnej czekolady).
-
Go嗆: Asia, 195.204.124.3*
2011/09/24 13:16:16
witaj
czekolada byla dostepna tylko ta ktora kupilam a dodatkowo bylo na niej napisane ze specjalna do deserow i wypiekow. mieszkam w Norwegii w malym miasteczku wiec wyboru nie maial zbyt duzego :) mleka dalam tyle co w przpisie. tort byl dla meza i troche mi bylo wstyd mu go dawac ale przynajmniej sie posmialam gdy zajzal do zamrazarki i spytal sie co to za masakra tam siedzi :DDD smakowo wyszlo super - wizulanie niezbyt... :)
-
2011/09/24 14:42:21
Asia:
Hmmm. To widocznie w przypadku tego kremu niedobrze, 瞠 specjalna. :) Najwyra幡iej do tego celu potrzebna jest po prostu czekolada...
-
Go嗆: zdezorientowana: , 82.177.36.1*
2011/09/28 22:59:15
A ta 鄉ietana to ma by kwa郾a bo ju si pogubi豉m :(
-
2011/09/29 10:04:12
zdezorientowana:
Nie, 鄉ietana 36% nie jest kwa郾a. Natomiast - owszem, g瘰ta 鄉ietana 36% jest sprzedawana w kubeczkach wygl康aj帷ych tak jak te, w kt鏎ych sprzedawana jest kwa郾a 鄉ietana, przynajmniej w Polsce.
-
Go嗆: bubu-monia, pc1-65.zwm.osi.pl
2011/09/30 20:32:30
Gdy tylko zobaczy豉m zdj璚ie tego tortu, wiedzia豉m, 瞠 musz go zrobi! Zrobi豉m go ju nast瘼nego dnia ale nie zd捫y豉m nacieszy widokiem, bo znikn掖 w zaskakuj帷o szybkim tempie. Dzisiaj robi drugi nieco urozmaicony - dok豉dam owoce. Mam nadziej, 瞠 nadal b璠zie przepyszny :)
-
Go嗆: marekm, 77.236.1.13*
2011/10/06 21:42:26
super wyglada, i na pewno swietnie smakuje, nie moge sie doczekac, pozdr serd :)
-
Go嗆: Paula, user-31-175-101-102.play-internet.pl
2011/10/17 17:03:05
Zrobi豉m - PRZEPYSZNY!!!
Powiedzia豉 bym "dla ka盥ego co dobrego" ;D mnie smakowa w ca這軼i :D ale byli tacy co m闚ili 瞠 ciemna masa przepyszna (ci co wola mniej s這dkie pysznosci:P) a inni 瞠 bia豉 jest niesamowita (ci co wol s這ooodko軼i:P)
-
Go嗆: Paula, user-31-175-101-102.play-internet.pl
2011/10/17 18:24:13
A swoj drog tutaj mo積a zobaczy jak mi wyszed:

www.facebook.com/media/set/?set=a.120653931311102.8267.100000994884933&type=3&saved#!/photo.php?fbid=261916807184813&set=a.120653931311102.8267.100000994884933&type=1&theater

... pomimo ma造ch problem闚 z "uciekaj帷" mas wygl康a nie幢e;)
-
2011/10/17 22:48:36
Paula:
Bardzo si ciesz, gratuluj udanego wypieku! Dzi瘯uj za opini na temat tortu i za pokazanie zdj璚ia. :)
-
Go嗆: Izabela, pc10-182.chomiczowka.waw.pl
2012/01/02 20:04:17
Ciasto po prostu genialne!! Sprobowalam sposobu na rozpuszczanie czekolady od razu w podgrzewanej smietanie dzien wczesniej. Polecam dodac po 2 smietanfixy, moje masy byly troszenke za rzadkie, dlatego teraz juz wiem jak je bede robila nastepnym razem :) Na prawde rewelacja!!!
-
Go嗆: sandruu., 178.252.40.181.internetia.net.pl
2012/01/28 12:37:45
Witam, mam pro軸. Mog豉by napisa przepis na taki ma造 torcik, jak na zdj璚iach.? Z g鏎y dzi瘯uj.
-
2012/01/28 17:30:43
sandruu.:
Piek帷 ten tort w tortownicy o 鈔ednicy 15 cm podzieli豉m ilo嗆 wszystkich sk豉dnik闚 (wszystkich: i na biszkopt, i na kremy) przez 3. Poniewa trudno podzieli pi耩 jajek przez 3 - u篡豉m dw鏂h ma造ch jajek. To lekkie zachwianie proporcji zwi您ane z jajkami nie zaszkodzi這 biszkoptowi.
-
Go嗆: sandruu., 178.252.40.181.internetia.net.pl
2012/01/30 14:52:07
Dzi瘯uj bardzo, g堯wnie nad tymi jajkami si zastanawia豉m. A poza tym, upiek豉m tort, pyszny, jednak strasznie s這dki. :)
-
Go嗆: Ewelina, 178-36-105-44.adsl.inetia.pl
2012/02/09 10:54:11
Rewelacja.
Chcia豉m zapyta, jak d逝go torcik mo瞠 sta (w lod闚ce) przed podaniem?! Czy warto robi go dzie-dwa wcze郾iej, 瞠by wszytko si ze sob "przegryz這"?
-
2012/02/09 13:37:06
Ewelina:
Na pewno warto go zrobi dzie wcze郾iej i zostawi na noc w lod闚ce; kremy dobrze st篹ej i tort b璠zie 豉two pokroi. Zrobiony dwa dni wcze郾iej te b璠zie spokojnie nadawa si do jedzenia. Ale trudno mi okre郵i, jak d逝go mo瞠 sta przed podaniem. Mo瞠 trzy, mo瞠 cztery dni? Na pewno zale篡 to r闚nie od dat przydatno軼i do spo篡cia u篡tych sk豉dnik闚.
-
Go嗆: ann321, public60513.xdsl.centertel.pl
2012/02/12 20:11:57
Mam takie pytanie, poniewaz porownywalnie do przepisu zrod這wego ilosc mleka w masach jest duzo wieksza, skad te zmiany, czy to nie za duzo mleka jak na 3 czekolady?
-
2012/02/13 10:42:31
ann321:
Mleka jest w豉郾ie tyle, ile w przepisie 廝鏚這wym. Tamten przepis podaje, 瞠 nale篡 u篡 3/4 szklanki mleka na obie masy w sumie. Szklanka ma 250 ml pojemno軼i, 3/4 z tego to w przybli瞠niu 180 ml.
-
Go嗆: ann321, public59435.xdsl.centertel.pl
2012/02/14 10:56:29
wiem, wiem, juz sie dopatrzylam,przepraszam ze niedopatrzenie i glupie pytanie. Jakich smietan uzylas do wykonania tego ciasta, tzn jakiej firmy. Bo mi udalo sie dostac niestety tylko jedna 36% i to jeszcze z lowicza(slyszalam niepochlebne opinie o niej) a druga mam 30% czyli ta mniej trwala. Ktora radzilabys uzyc do bialej a ktra do czarnej masy? Straszny u nas problem z kupieniem tej 36% stad ta sytuavcja ze mam tylko jedna
-
Go嗆: ann321, public59435.xdsl.centertel.pl
2012/02/14 11:04:12
a moze moglabym dodac wlasnie te smietanfixy o ktorych ktos pisal wyzej, jesli tak to jak myslisz ile i kiedy to zrobic? Raczej marna ze mnie kucharka wiec musze o takie oczywistosci pytac :)
-
Go嗆: Ewelina, 178-36-105-44.adsl.inetia.pl
2012/02/14 11:04:31
Ja u篡豉m 鄉ietany υwicz 30%; ubi豉m bez miksera, nie by這 najmniejszego problemu, masy by造 trwa貫 i co najwa積iejsze - przepyszne. :)
-
Go嗆: ann321, public59435.xdsl.centertel.pl
2012/02/14 11:10:02
dziekuje za odpowied, z lowicza mam 36 wiec tymbardziej powinno byc ok, ta 30 mam laciata, ale z nimi raczej nie mam problemow, wiec mysle ze bedzie dobrze,
-
2012/02/14 11:14:21
ann321:
U篡豉m 鄉ietany 36% firmy Pi徠nica. Z υwicza u篡wa豉m 鄉ietanki do r騜nych rzeczy i nie mia豉m z ni 瘸dnych negatywnych do鈍iadcze.

Wiem, 鄉ietana 36% bywa trudna do kupienia. T 36% wymiesza豉bym z bia陰 czekolad, kt鏎a ze swojej natury jest bardziej p造nna.

Nigdy nie u篡wa豉m takich wynalazk闚 jak 鄉ietan-fix; my郵, 瞠 je郵i 鄉ietana jest dobrze sch這dzona i dobrze ubita, nie jest to potrzebne. Je郵i jednak si o to boisz, jestem pewna, 瞠 spokojnie mo瞠sz kupi 鄉ietan-fix, a na opakowaniu musi by instrukcja opisuj帷a i ilo嗆, i moment dodania.
-
Go嗆: ann321, public59435.xdsl.centertel.pl
2012/02/14 11:15:39
dziekuje za odpowiedz :) mam nadzieje ze ciasto sie uda
-
Go嗆: ann321, public59435.xdsl.centertel.pl
2012/02/14 18:17:16
I jeszcze jedno pytanie" z tych oczywistych", czy mleko ma byc tylko podgrzane tak aby bylo gor帷e czy tez trzeba je zagotowac?
-
2012/02/15 08:14:58
ann321:
Nie trzeba gotowa, mleko musi by po prostu na tyle gor帷e, 瞠by czekolada zacz窸a si rozpuszcza. W czasie mieszania mleka z czekolad radz je dalej podgrzewa, wi璚 nawet, je郵i na pocz徠ku mleko b璠zie niedostatecznie gor帷e, jest to do naprawienia.
-
Go嗆: ann321, public82819.xdsl.centertel.pl
2012/02/20 20:24:17
ciasto jak najbardziej sie udalo, z obu smietan masy wyszly idealne, bez smietanfixu.:D
-
2012/02/20 20:57:05
ann321:
Bardzo si ciesz, dzi瘯uj za wiadomo嗆!
-
Go嗆: 25marta, acqn162.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/03/12 17:21:04
dzie dobry, posiadam tortownic o 鈔ednicy 22cm, o ile polecasz zmniejszenie liczby sk豉dnik闚?podzielenie na 2 wystarczy?a i jakiej firmy czekolady b璠 najlepsze do tego przepisu? z g鏎y dzi瘯uje:)
-
2012/03/14 11:32:19
25marta:
Pomno篡豉bym ilo嗆 wszystkich sk豉dnik闚 przez 0,6.

Osobi軼ie lubi u篡wa czekolad Milka i Lindt. Dobrze si topi, na g豉dk mas; nie rozwarstwiaj si ani nie zbijaj w grudki.
-
Go嗆: Litfu, afeq50.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/04/01 15:33:42
Po ubiciu 鄉ietany w rolmisiu wysz這 mi mas這...
Mas zjad貫m z biszkoptem...
Dzi瘯uj i pozdrawiam...
-
Go嗆: Ewelina, 178-36-106-21.adsl.inetia.pl
2012/04/01 16:15:35
Litfu, przedobrzy貫. ;) Za d逝go ubija貫, dlatego wysz這 mas這.
-
Go嗆: micio, adih168.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/04/03 22:27:24
Z wczesniejszych wpisow rozumiem, ze smietana gesta znaczy po prostu bardziej tlusta a nie kwasna. Czy tak ?
-
2012/04/04 12:34:41
micio:
Nie. 妃ietana g瘰ta to po prostu 鄉ietana g瘰ta. Nie jest kwa郾a, a czy bardziej t逝sta, to ju zale篡 od tego, ze 鄉ietank o jakiej zawarto軼i t逝szczu si j por闚nuje.
Z tego co wiem, jest prawd, 瞠 w Polsce da si kupi 鄉ietan krem闚k tylko 36% (Pi徠nica), natomiast 鄉ietank zar闚no 36% (υwicz) jak i 30% (tak produkuje wiele firm).
-
Go嗆: ania, 095160127150.warszawa.vectranet.pl
2012/04/20 17:09:57
zrobi豉m ten tort na swoje urodziny i poza tym ze biszkopt nie wyszed mi taki ciemny ale w smaku by pyszny, to tort by rewelacyjny pyszny bardzooo dzi瘯uje za ten przepis i do tego by to m鎩 pierwszy tort w 篡ciu :) u篡豉m 鄉ietany 36%pi徠nicy, czekolady bia豉 milka, a ciemne wedla no i zrobi豉m wszystko w tortownicy 20 cm wi璚 tak jak pisa造軼ie pomno篡豉m ilo嗆 sk豉dnik闚 razy 0.6 no i zrobi豉m go dzie przed podaniem pyszno軼i
-
Go嗆: , user-109-243-211-200.play-internet.pl
2012/04/25 15:53:06
Witam serdecznie! ten tort wygl康a bosko!
M鎩 Ukochany ma 2 maja Urodziny i planuj go zrobi :)
bardzo prosz o informacje jakie mleko najbardziej si nadaje do kremu ? ile proc t逝szczu? i jakie czekolady polecacie?
jeszcze takie pytanie, kt鏎e mi si nasuwa -> Pani ubijaj 鄉ietan trzepaczk czy w robocie kuchennym (miksuj)?
jestem pocz徠kuj帷a, dlatego takie pytania ;)

pozdrawiam ciep這 ! Ola
-
Go嗆: , user-109-243-211-200.play-internet.pl
2012/04/25 16:44:52
mam jeszcze jedno pytanie, czy ten tort mo積a zrobi z owocami? zastanawiam si czy mog w這篡 do 鈔odka pokrojone truskawki / brzoskwinie ?
-
2012/04/25 22:54:15
Wydaje mi si, 瞠 zawarto嗆 t逝szczu w mleku nie ma w tym przepisie znaczenia - mleka i tak jest bardzo ma這, nie wp造wa znacz帷o na ca這嗆. Ja u篡豉m 2%, ale to tylko dlatego, 瞠 takie najcz窷ciej kupuj i takie mia豉m w lod闚ce.

Ja osobi軼ie lubi u篡wa do pieczenia czekolad Milka i Lindt - dobrze si topi.

妃ietan ubijam zawsze mikserem - tak jest 豉two i szybko. R璚znie te mo積a, ale oczywi軼ie, ale uwaga - trzeba ja ubi naprawd na sztywno, bo od tego zale篡, jak si b璠zie trzyma ca造 tort.

Owoce w tym torcie - to ciekawy pomys. Ja bym ich nie dodawa豉, ale dla mnie ten tort jest doskona造 taki, jaki jest. Dla niekt鏎ych natomiast jest za s這dki, w takim wypadku dodatek owoc闚 da豚y mi貫 orze德ienie. Gdybym mia豉 jakie owoce dodawa, zdecydowa豉bym si na truskawki, ale to oczywi軼ie rzecz gustu. Uwaga: owoce nale篡 dobrze osuszy, 瞠by nie by造 zbyt mokre od wody czy te syropu - obawiam si, 瞠 zbyt du穎 p造nu zaszkodzi這by sztywno軼i 鄉ietany.
-
Go嗆: ola, staticline58696.toya.net.pl
2012/05/08 14:20:34
Wygl康a cudownie!!! Teraz czas na mnie! Robi torcik na sobot na urodziny moich dzieci! B璠 dwie sztuki. Ciekawe, jak wyjdzie. Dam znak.
Pozdrawiam
-
Go嗆: Aga, p4ff5f22d.dip.t-dialin.net
2012/06/25 11:27:10
Chcaialabym zrobic taki tort w stylu angielskim. Zamiast gornej warstwy masy polozylabym jeszcze jeden biszkoptowy blat. Pytanie tylko czy ta masa jest na tyle sztywna, (jak np bita smietana z zelatyna), by tort oblozyc dosyc ciezka masa cukrowa?
-
2012/06/25 15:24:55
Aga:
Nie, absolutnie nie jest sztywna. To jest krem lekki i puszysty jak mus. Nie wyobra瘸m sobie obk豉dania tego tortu mas cukrow.
-
Go嗆: , adug191.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/08/06 16:34:49
Witam mam pytanie dotycz帷e mas do tortu. w przepisie na ka盥 mase jest 90ml mleka. czy to mleko ma by podzielone na dwie masy czy do bia貫j masy ma byc 90 ml mleka i do ciemnej r闚nie 90ml?Czekam na szybk odpowied.
-
2012/08/06 18:19:54
Do bia貫j masy nale篡 u篡 90 ml i do ciemnej 90 ml, oczywi軼ie.
-
Go嗆: , aela162.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/08/06 19:20:52
a te masy nie b璠 za rzadkie je郵i u篡je takie proporcje mleka? i w razie jak by by造 za rzadkie to mog豉bym do mas u篡 smietanfix? i jeszcze jedno pytanie, czy takie proporcje mas wystarczy mi na prze這瞠nie biszkoptu o 鈔ednicy 24 cm podzielonego na 3 cz瘰ci + udekorowanie?
-
2012/08/06 20:07:12
Nie b璠 za rzadkie, tylko trzeba na sztywno ubi 鄉ietan i delikatnie wymiesza j z mlekiem z czekolad, nie miksowa. Mo積a dla pewno軼i u篡 usztywniacza, chocia ja nie przepadam za takimi wynalazkami i unikam ich u篡wania.
Tak, tyle kremu wystarczy, z za這瞠nia jest to ilo嗆 sk豉dnik闚 wystarczaj帷a na tort o 鈔ednicy 26-28 cm.
-
Go嗆: danusia, 78.8.105.19*
2012/09/28 19:41:52
Witam, w豉郾ie zrobi豉m, torcik wyszed pyszny, bardzi s這dki, ale rewelacja:) dziekuj
-
Go嗆: 鈍ie瘸k, 92.55.195.15*
2013/04/07 15:07:49
witam. po raz pierwszy b璠 robi豉 jakikolwiek tort, ci篹ko by這 mi dosta 鄉ietan 36%, ale ostatecznie znalaz豉m 這wick, nie jest g瘰ta, czy to b璠zie du篡 problem?
-
2013/04/07 20:34:31
鈍ie瘸k:
To nie jest problem. Ja preferuj g瘰t 鄉ietan, ale z p造nnej te oczywi軼ie da si zrobi krem. Warto zwr鏂i uwag na to, 瞠by do bia貫j czekolady nie doda wi璚ej ni 90 ml mleka, jak podano w przepisie. Lepiej doda troch mniej, ni troch wi璚ej, dlatego 瞠 bia豉 masa ma tendencje do bycia zbyt p造nn.
-
Go嗆: 鈍ie瘸k, 92.55.195.15*
2013/04/12 21:21:14
zrobi豉m, ale chyba nie do ko鎍a wysz這 tak jak mia這. ta rozpuszczona czekolada to jednak za ma豉 ilo嗆 na 1/2l 鄉ietanki, bo w og鏊e nie zabarwi這 i musia豉m dorabia, co tez nie da這 takiego efektu jak na zdj璚iach.
-
Go嗆: 鈍ie瘸k, 92.55.195.15*
2013/04/12 21:24:33
sorki, to ja si pomyli豉m. ubzdura豉m sobie, 瞠 tu jest 30g...ale to w takim razie jak na 30 dag to mleka nie by這by za ma這?
-
2013/04/12 23:10:44
鈍ie瘸k:
Nie. Wiem, 瞠 to sprawia takie wra瞠nie, jakby mleka by豉 znikoma ilo嗆 w stosunku do ilo軼i czekolady, ale naprawd to s dobre proporcje. Dolanie wi瘯szej ilo軼i mleka b璠zie skutkowa tym, 瞠 masa b璠zie zbyt p造nna.
-
Go嗆: ewa, user-31-175-5-0.play-internet.pl
2013/04/30 13:19:35
Jestem amatork w pieczeniu tort闚, ten tort mi si uda a go軼ie byli zachwyceni.!!
-
Go嗆: patrycja, 37.250.180.196.bredband.tre.se
2013/05/01 16:45:29
wyprobuje na roczek synka.tylko pytanie,ile to jest 30 dag czekolady?czy to trzy 100 gramowe tabliczki?
-
Go嗆: sarenka, afsx178.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/02/22 23:57:19
tort jest przepyszny, w przygotowaniu dosy szybki i niezbyt skomplikowany. 鈍ietnie wygl康a r闚nie z m&m z orzechami. robi豉m go dwa razy, wszyscy byli nim zachwyceni. jednak za drugim razem zrobi豉m o po這w mniej mas, poniewa za pierwszym razem bardzo du穎 mi ich zosta這 mimo, 瞠 w torcie by這 ich a nadmiar.
-
Go嗆: Marta, 178-36-117-29.adsl.inetia.pl
2014/04/23 09:55:53
Witam,tort zrobi豉m na swoje urodziny,wyszed pyszny,ka盥emu smakowa :) 豉twy do wykonania :)
-
Go嗆: , 213.158.219.159.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2014/08/14 18:46:55
Mog doda do masy 瞠latyn 瞠bym mia豉 pewno嗆, 瞠 b璠zie g瘰ta i si nie rozp造nie?
-
Go嗆: , 213.158.219.159.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2014/08/14 18:53:46
Mam jeszcze dwa pytania. Czy ten tort mog poda dopiero po 2dniach w lod闚ce? I jak czy przy wykonywaniu masy to czekolad mam wla do 鄉ietanki czy raczej 鄉ietank wymieszac lekko szpatu趾 w czekoladzie? Dziekuje z g鏎y za odpowiedzi
-
Go嗆: Karolka, afni13.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/08/27 23:15:26
tort przepyszny! dekorowac mozna na rozne sposoby, za pierwszym razem od razu wyszedl. jutro robie po raz drugi po roku przerwy:)22ed5
-
Go嗆: Kleo, staticline-31-182-30-12.toya.net.pl
2014/09/16 21:25:58
Tort wyszed przepyszny. Wszystkim go軼iom bardzo smakowa.
Troszk zmodyfikowa豉m przepis, bo do krem闚 da豉m serek mascarpone oraz na biszkopt, gdzie idzie czekoladowa warstwa doda豉m wi郾ie w alkoholu. Wysz這 super:)
Zak豉dki:
Kulinarne sklepy internetowe z towarem dobrej jako軼i i 鈍ietn obs逝g:
CSS i skrypty - przydatne przy urz康zaniu bloga:
Durszlak.pl
Spis tre軼i bloga
Miary i przeliczniki
O muffinkach
Newsletter
RSS